خبرهای داغ:
سرپرست استانداری قم گفت: توسعه گلخانه‌ها در استان ضروری است و توسعه مساحت اراضی کشاورزی در قم در دستور کار مدیران استان نیست.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۰۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محمد رضا هاشمی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به وضعیت تورم در استان قم اظهار کرد: میانگین تورم در استان از میانگین کشوری کمتر است و باید برای رسیدن به رتبه نخست در کشور در زمینه کاهش تورم در قم تلاش کنیم، نظارت بیشتر بر بازار ضرورت دارد و تامین میوه شب عید را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: از ۱۷۰ میلیون صادرات استان قم در سال گذشته تنها یک میلیون دلار مربوط به صنعت سنگ بود، در حالی که صادرات فرش قم در این مدت به ۷۰ میلیون دلار رسید، خوشه سنگ استان فعال شده است و ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد.

سرپرست استانداری قم افزود: چندین سال است که با خشکسالی در استان رو به رو هستیم، مدیریت آب در زمینه بخش کشاورزی قم ضرورت دارد، ایجاد استخر‌های ذخیره آب در کنار زمین‌های کشاورزی اشتباه بود.

هاشمی توسعه گلخانه‌ها در قم را ضروری دانست و تصریح کرد: توسعه مساحت اراضی کشاورزی در استان در دستور کار مدیران قم نیست، بحث آموزش به کشاورزان را باید بیش از پیش انجام بدهیم.

وی ادامه داد: سالیانه سه هزار و ۵۰۰ پایان نامه در استان تدوین می‌شود و باید بخشی از پایان‌نامه‌های دانشگاهی قم به بخش کشاورزی بپردازد، برای توسعه بخش کشاورزی استان باید هم از دانش دانشگاهیان و هم از تجربه کشاورزان استفاده شود.

سرپرست استانداری قم افزود: کمبود منابع آبی از جمله نگرانی‌ها در استان است، با وجود کاهش بارش‌ها در قم شاهد افزایش برداشت از منابع آب زیرزمینی بودیم که این مساله فرونشست زمین را به دنبال داشت، باید نیمی از اراضی کشاورزی استان گلخانه شود و تسهیلات ارزان قیمت برای این کار وجود دارد.

هاشمی بیمه شدن محصولات کشاورزی را ضروری دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به واحد‌های تولیدی استان قم پرداخت شد تا اشتغال این واحد‌ها تثبیت و توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امکان فعال کردن واحد‌های تولیدی راکد استان قم با پرداخت تسهیلات وجود دارد، البته در این زمینه باید اولویت سنجی صورت بگیرد، احیای واحد‌های راکد بسیار راحت‌تر از ایجاد واحد‌های تولیدی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها