خبرهای داغ:
یک متخصص مشاوره خانواده:

علت بیشتر طلاق ها، درک ناقص یا عدم درک مفهوم ازدواج است

یک متخصص مشاوره خانواده در همایش سبک زندگی اجتماعی بسیجیان میانه با تاکید بر لزوم آموزش مهارت های زندگی و آگهی بخشی قبل از ازدواج، اظهار کرد: علت بیشتر طلاق ها، درک ناقص یا عدم درک مفهوم ازدواج است.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۲۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سکینه سلامت برخی از  عوامل بروز مشکلات در خانواده ها و علل بروز طلاق را مورد بررسی قرار داده و تغییر سبک زندگی از ساده زیستی به مصرف گرایی و اشرافی گری از مهمترین این علل برشمرد.

   وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان ما درک درستی از مسئله ازدواج نداشته و بدون کسب مهارتهای لازم با این واقعه زندگی، روبرو می شوند لذا نداشتن تعریف ذهنی درست از مسئله ازدواج منجر به بروز انتظارات نابجا و تنش در زندگی می شود.

   سلامت با بیان اینکه بیکاری و  مشکلات اقتصادی نیز اختلافات را دامن زده و آن را تشدید می کند، افزود: خانواده ها و مسئولان می توانند با برنامه ریزی های درست و به موقع، جلب توجه جوانان، تشویق آنان به ساده زیستی و همچنین ارائه آموزش های لازم، مهارتهای ویژه ای را برای رویارویی با مسئله ازدواج و نحوه موفقیت در آن، در جوانان ایجاد کرده و در کاهش تنش های اجتماعی و نابود سازی عوامل مخرب زندگی سالم، نقشی بسزا ایفا نمایند.

   محمد بیرامی جانشین سپاه میانه نیز در این همایش، تضعیف و تخریب سبک زندگی اسلامی ایرانی را از جمله مهمترین  اهداف دشمن معرفی کرده، راه مقابله با آن را ترویج صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از افراطی گری عنوان کرد و افزود: باید به غیرقابل اعتماد بودن شبکه های اجتماعی خصوصا شبکه هایی که مدیریتی خارجی دارند اطمینان داشته و از تقلید کورکورانه از شبکه های اجتماعی، خود را برحذر داریم.

   همایش فرهنگی اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی و  با هدف کنترل و کاهش طلاق با شرکت بیش از 200 نفر از طلاب بسیجی و بسیجیان حوزه های بسیج خواهران و بسیج دانش آموزی در سالن اجتماعات هلال احمر میانه برگزارشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها