حجت الاسلام حسینی گفت: اعتقاد به ولایت بسیار مهم، تعیین‏ کننده و سرنوشت‏ساز است و ولایت‌مداری موجب سعادت و رستگاری انسان ولایت‌پذیر و ولایت‌مدار واقعی می‌شود، ولی در مقابل آن انکار ولایت نیز پیامدهای جبران‏‌ناپذیری دارد و مایه گمراهی و محرومیت ابدی از سعادت و رستگاری وی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۴۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛ حجت الاسلام سیدیحیی حسینی کیشانی استاد حوزه علمیه امام خمینی اراک در جمع پاسداران وسربازان سپاه ناحیه کمیجان گفت:عمار هم فتنه ها را می شناخت و هم لحظه ای از مبارزه با فتنه گران درنگ نمی کرد.

وی افزود:جامعه امروزی ما جهت مقابله با انحرافات و مفاسد نیاز به عمارها دارد وهمواره بایدعمارهایی که در راه ولایت فقیه باشند که اجازه نفوذ و قدرت نمایی به فتنه گران را ندهند.

حجتالاسلام حسینی اظهارکرد:در رفتارهای اجتماعی، معیار های فقهی در قالب مفاهیم اخلاقی بیان می شوند و فردی که می خواهد انسان برجسته و دینداری باشد باید بر اساس معیارهای اخلاقی عمل کند

استاد حوزه علمیه عنوان کرد:در دین اسلام توصیه شده که خوش اخلاق و شاد باشیم و با غضب و خشم و ناشکری و ناسزاگویی زندگی خود را از بین نبریم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) افزود: پیامبر (ص) در روایتی می فرمایند:" تبسم کردن و گشاده رویی به هنگام مواجه شدن با برادر دینی عبادت است.

حجت الاسلام حسینی با يادآوري تاکید آموزه‌هاي قرآني بر دوری از رذیلت‌های اخلاقی، گفت: بیش از یک سوم آموزه‌های دینی و محورهای قرآنی به موضوع اخلاق اجتماعی و معاشرت‌های اجتماعی اشاره مستقیم دارد. روابط اجتماعی از منظر خداوند متعال ودین اسلام به قدری اهمیت دارد که برخی از سوره‌های قرآن به صورت مستقیم به آن اشاره کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آتش خشم را شیطان در قلب آدمی، روشن می سازد و اوست که بر افزایش آن پافشاری دارد، لذا برای ریشه کن شدن عصبانیت باید شیاطین مختلف که در قالب های گوناگون برای انحراف ما برنامه های به ظاهر جذاب را ارائه می‌دهند از خودمان دور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات