خبرهای داغ:
استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه گفت: آیت الله شهید دستغیب فقیهی عارف و انقلابی و همراه امام راحل بود و به نهضت انقلاب خیلی کمک کرد.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۹۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

آیت الله کمیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، اظهار داشت: آشنایی بنده با شهید دستغیب از آنجا شروع شد، که من در حوزه علمیه نجف اشرف بودم و ایشان هم به حوزه عملیه نجف اشرف آمدند و در مدرسه صدر که از مدارس علمیه معروف نجف است، حضور یافتند؛ و‌ی ادامه داد: من و دیگر علمای نجف خبردار شدیم، که ایشان به نجف آمده اند؛ و دسته جمع همه به دیدار ایشان در یکی از حجرات آن مدرسه رفتیم و من نیز حضور داشتم، در این دیدار دیدم که در حین دیدار علما با شهید دستغیب، یک کتاب بزرگی جلوی ایشان هست و وقتی جمعیت رفتند و من تنها شدم دیدم این کتاب بزرگ یک کتاب فقهی است. متوجه شدم که در آن جمع علما ایشان تمایلی نداشتند که مسائل عرفانی بحث و صحبت شود؛ به خاطر اینکه به آن عالمان نجف بفهمانند ما هم در همان رشته فقه و فقاهت هستیم آن کتاب بزرگ را جلوی خودشان گذاشته بودند و می‌خواستند مسئله عرفان را کتمان کنند؛ چون بعضی آن روز مخالفت داشتند و به عرفان و عرفا معرفت نداشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه درباره شخصیت شهید دستغیب بیان کرد: شهید دستغیب مرد عارفی بود که خیلی ساده زندگی می‌کرد و قلب پاکی داشت. مخصوصا دعای کمیل که خود ایشان متصدی بودند و خودشان می‌خواندند یک حالتی از عرفان خالص و زلال بود که از ایشان دیدیم؛ و سخنرانی‌های بسیار خوبی در نماز جمعه شیراز نمودند.
وی افزود: شهید دستغیب، فقیه عارف و انقلابی بود، که خیلی به انقلاب و نهضت کمک کرد و همراه امام راحل بود.
آیت الله کمیلی خطاب به جوانان نسبت به مطالعه آثار شهید دستغیب گفت: توصیه من به جوانان این است که کتاب قلب سلیم و گناهان کبیره شهید دستغیب را حتما مطالعه کنند و همینطور کلیه تالیفات ایشان از جمله تفسیر سوره واقعه و دیگر مجموعه کتاب‌های ایشان که مثل آثار شهید مطهری است و مطالعه آن برای جوانان خیلی مفید است.
وی در پایان بیان کرد: لعن و نفرین بر آن‌هایی که این شخصیت‌های بزرگ، امامان جمعه از جمله شهید دستغیب را ترور کردند، که اگر ایشان می‌ماند یک استوانه‌ای برای انقلاب اسلامی بود و دشمنان نگذاشتند جامعه از وجود پر برکت وی استفاده ببرد.
۲۰ آذر سالروز شهادت شهید محراب، آیت‌الله عبدالحسین دستغیب است که در سال ۱۳۶۰ هنگام رفتن به نماز جمعه شیراز به شهادت رسید.
گفتگو: امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظرات
پر بیننده ها