دبیر سومین جشنواره ققنوس گفت: طی ۱۰ روز ارزیابی، ۶۵ اثر برگزیده و شایسته تقدیر در این دوره از جشنواره ققنوس انتخاب شده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۹۰۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمود یوسفی دبیر جشنواره ققنوس صبح سه شنبه در نشستی خبری که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، درباره این جشنواره اظهار داشت: جشنواره ققنوس بزرگ‌ترین رویداد هنری در سطح دانشگاه‌های کشور است که امسال مراسم اختتامیه آن ۲۳ الی ۲۵ آذر در مرکز استان مازندران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در جشنواره دوم ۱۴ هزار اثر و در جشنواره سوم ۱۷ هزار اثر از ۲۳ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شرکت‌کنندگان در پنج بخش و ۱۴ رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؛ اما از تعداد آثار دریافتی ۲۵۰ اثر توانستند به بخش نهایی راه یابند که از این تعداد ۶۵ اثر حائز شایسته تقدیر شدند.

یوسفی با اشاره به اینکه فرآیند داوری آثار دو ماه به طول انجامید، ادامه داد: برگزیدگان این دوره از جشنواره ققنوس از ۱۸ استان هستند؛ بدین ترتیب که استان لرستان با هفت برگزیده اول، البرز با شش برگزیده دوم و فارس و اردبیل نیز به صورت مشترک با پنج برگزیده در رتبه سوم استان‌های برتر به لحاظ تعداد برگزیدگان را شامل می‌شوند.

وی با یادآوری رشد سه هزار اثر در این دوره نسبت به دوره قبل، بیان کرد: در اختتامیه جشنواره ققنوس چهره سال در عرصه هنر معرفی شده و تندیس ویژه جشنواره نیز اهدا می‌شود؛ علاوه بر این از کتاب دفتر شعر و یک موسیقی سه زبانه نیز رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات