بخشدار خنجین گفت: اجرای طرح اشتغال‌زایی و تولید برق از پنل های خورشیدی در روستاهای شهرستان فراهان بررسی‌شده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۹۱۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ سلیم آبادی، بخشدار خنجین با اشاره به طرح اشتغال‌زایی تولید برق از پنل های خورشیدی گفت: این انرژی به‌ لحاظ قدرت بازدهی و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: تعیین مناطق مناسب برای احداث پنل های خورشیدی اهمیت ویژه‌ای دارد که بنا به شرایط اقلیمی بخش خنجین، برای بهره‌برداری از انرژی خورشیدی بسیار مناسب است.
سلیم‌آبادی اظهار کرد: در این خصوص جلسه‌ی با حضور شوراهای اسلامی روستاهای زنجیران و ونک بخش خنجین برگزارشده و نحوه اجرای طرح اشتغال‌زایی تولید برق از پنل های خورشیدی در روستاهای مذکور بررسی‌شده است.
بخشدار خنجین بیان کرد: مقررشده دهیاران این دو روستا ظرف یک هفته نسبت به تکمیل مدارک متقاضیان اجرای این طرح اقدام کنند.
وی گفت: اولویت انتخاب روستا برای اجرای این طرح را بیشترین متقاضیان هر روستا تعیین می‌کند، این طرح با تسهیلات کم‌بهره ۶ ساله با یک سال تنفس، با درآمد دوره‌ای ۱۵میلیون ریال و با تضمین خرید ۲۰ساله از طرف وزارت نیرو اجرایی می‌شود.
سلیم‌آبادی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها در روستاها با پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره سبب اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای اقشار کم‌بضاعت و مددجویان کمیته امداد می‌شود و استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر، جلوگیری از آلودگی هوا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از امتیازات اجرای طرح پنل های خورشیدی است.

ارسال نظرات