شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با حضور اهالی فرهنگ و هنر در رشت آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۰۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با حضور اهالی فرهنگ و هنر امروز در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان در این افتتاحیه با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان سوره به‌مدت 2 روز در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود اظهار داشت: این جشنواره از 20 آبان با برگزاری مراسم افتتاحیه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

محمد پورحلم با اشاره به اینکه در این جشنواره 4 کارگاه شعر برای اهالی شعر و ادب برگزار می‌شود تصریح کرد: در شب نخست جشنواره، شب شعر با حضور شاعران برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه این جشنواره 21 آذر در سالن شهید مطهری دانشگاه گیلان با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد تصریح کرد: 65 نفر در این جشنواره در بخش مسابقه شرکت کردند.

پورحلم با بیان اینکه در شانزدهمین دوره این جشنواره از محمدحسین مهدوی و مجید دانش آراسته تقدیر می‌شود ابراز داشت: در این دوره از جشنواره کارگاه داستان‌نویسی برای علاقه‌مندان برپا می‌شود.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با اعلام اینکه در این جشنواره از کتاب "80 سال شعر نو گیلان" رونمایی می‌شود خاطرنشان کرد: کتاب 80 سال شعر نو گیلان نوشته هادی میرزانژاد موحد و سید فرزام حسینی است.

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان با تأکید بر اینکه حجت اشرف‌زاده در این جشنواره برای علاقه‌مندان به هنر، برنامه اجرا می‌کند افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی از ویژگی‌های جشنواره شانزدهم است.

وی با اظهار اینکه شرکت‌کنندگان در بخش داستان‌نویسی آثار خود را در 2 بخش داستان کوتاه و داستانک ارائه کردند عنوان داشت: یکی از اهداف این جشنواره جریان‌سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش‌های اسلامی است.

پورحلم با اشاره به اینکه در بخش شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره 3 حوزه برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است گفت: آثار رسیده در بخش‌های شعر سنتی، ترانه و سرود و شعر نو مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، جشنواره شعر و داستان جوان سوره توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی جهت شناسایی استعدادهای ادبی جوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات