کوشکی در نشست «قیام علیه سرمایه‌داری»
کوشکی در نشست «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» گفت: انگیزه فرانسوی‌ها برای اعتراض فقر است، البته همه رسانه‌ها، حتی در ایران از بیان این موضوع پرهیز می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۵۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، محمدصادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نشست «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» که عصر دیروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه انگیزه فرانسوی‌ها برای اعتراض فقر است، افزود: البته همه رسانه‌ها، حتی در ایران از بیان این موضوع پرهیز می‌کنند. چراکه تفکر قاجاری که اروپاییان را ثروتمند می‌داند هنوز در ایران و بین رسانه‌ها وجود دارد و لازم است جغرافیا را دقیق‌تر شناخته و این کاریکاتورها را از ذهن‌ها پاک کنیم.

وی گفت: رسانه‌ها و جناح‌هایی هستند که خود را کوچک‌تر از انعکاس حوادث فرانسه می‌دانند، شاید باید از سفارت فرانسه اجازه بگیرند، ولی این رسانه‌ها رفتار یک پلیس با متهم در داخل کشور را بزرگ‌نمایی می‌کنند؛ اما بعد از دو هفته تحولات فرانسه را ندیده‌اند و نمی‌خواهند زشتی رفتار فرانسه را نشان دهند.

کوشکی با اشاره به تلاش برخی از رسانه‌ها در کشور برای نادیده گرفتن حرکت اعتراضی فرانسوی‌ها و کمرنگ‌ کردن آن، گفت: این در حالی است که رسانه‌های اروپایی این اتفاق را انکار نمی‌کنند، البته طبیعی است که برخی از رسانه‌های داخلی می‌خواهند این اتفاق را نبینند تا اسطوره‌های رفاه در ذهن مخاطبانشان فرو نریزد.

ارسال نظرات