خبرهای داغ:
آن روز که امام ما فرمودند " راه قدس از کربلا می گذرد" امروز می بینیم که کاخ استکبار از کربلا می گذرد باور کردنی نیست مادر شهیدی از آمریکا به محفل شهدا در بیرجند آمده است.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۵۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سه شنبه 20 آذرماه کنگره ملی 2هزار شهید استان برگزار شد اما چه از اوصاف محفل شهدا بگوییم که انگار شهدا دسته جمعی میزبان بودند و ما نبودیم و از بهترین و مؤمن ترین  انسانهای زمین به میهمانی شهدا آمده بودند.

 شهدا پذیرایی می کردند و تحفه ای از عرش برای فرشیان آورده اند که روحیه آفرین بود. هم نوایی یک بسیجی بیسیم چی با حضار در خواندن رمزها و نواها در شب های عملیات که صدای شعارهای گروهی و دسته جمعی در حسینیه جماران طنین انداز شد.

انگار باز دل همه کربلا می خواست.  به همین راحتی، دلدادگی، مهربونی و وقار جوانان ایرانی که دسته جمعی کربلایی شدند.

ملتی که دشمن را خسته کرده امروز پرچمی از دشمن پایین می آورند که  به عمرش ندیده است.

اصل برنامه بودن دسته جمعی در محضر خانواده شهدا است.  قصه مادران شهداست و همه خادم مادران شهدا هستند. پدران و مادران شهدا سالها به پای انقلاب ایستادند، مادرانی که شیدایی هم نوا با حضرت زهرا(س) شدند و پدرانی که "یاعلی گفتند و عشق آغاز شد".

بیسیم چی پیام مادران شهدا مفهوم بود/ مادری شهید آمریکایی برای شهدای گمنام در بیرجند

بی سیم چی سرلشکر فرمانده سپاه را فراخواند و گفت اگر صدا مفهوم است فرمانده بر جایگاه سخنرانی در محضر پدران و مادران شهدا حاضر شوید. فرمانده نیز بر اطاعت از ولایت تا شهادت تأکید کرد و گفت وعده خدا حق و پیروزی نزدیک است.

چه زیبا لحظه ای که دو شهید گمنام آوردند. حال و هوای معنوی و ملکوتی مدعوین در مکانی که شهیدی گمنام در دل خود دارد دوچندان شد. شمع ها پرفروغ تر شد و پروانه ها گرد شمع می چرخیدند.

آنان که در این دنیا نگنجیدند و رفتند ... به روی مرگ خندیدند و رفتند ...  سبکبال و رها رفتند رفتند از اینجا تا خدا رفتند رفتند ...

توسط هنرمند بسیجی آقای حیدری تمثال شهید بصیری پور و شهید آهنی بر بوم نقش زده می شد.

بیسیم چی پیام مادران شهدا مفهوم بود/ مادری شهید آمریکایی برای شهدای گمنام در بیرجند

 چه زیبا لحظه ای که جمعیت حداقل 8هزار نفری حسینیه جماران بیرجند و سالن مجاور این حسینیه و کسانی که در محوطه و پشت درب و پنجره ها به مناظره مجلس نشستند و از سهم خود در ادای دین به شهدا نگذشتند .

جای قدردانی از همه اعضای رسانه ها و مرکز صدا و سیمای استان است که این تصاویر را به طور زنده و مستقیم از شبکه خاوران، شبکه یک سیما و افق و شبکه های استانی منتشر کردند.

اما گویا دوربین ها از نمایش این هجمه جمعیت قاصر ماندند.

بیسیم چی که رمز عملیات را از لسان نماینده ولی فقیه در استان پرسید و ایشان " یا زهرا"  را رمز پیروزی جبهه حق بر باطل اعلام کردند.

رسم عاشقی شروع شد. می خواستم نکته های عشق را تفسیر و گل واژه های عشق را معنا کنم. دشمن مرا در علقمه از پا نینداخت من پیش پای فاطمه تعظیم کردم .

همه به احترام مادران شهدا از جای برخواستند به یاد مادر شهیدی که سالها منتظر بود که فرزند شهیدش برگردد مادرانی که آرزو داشتند شب دامادی پسرشان را ببینند.

بیسیم چی پیام مادران شهدا مفهوم بود/ مادری شهید آمریکایی برای شهدای گمنام در بیرجند

مادر شهید آمریکایی، مادر شهید کاوه، مادر شهید صبوری و مادر شهید بصیری پور به جایگاه آمدند همه جمعیت قیام کردند و سه بار فریاد "لبیک یا زینب" و سه بار فریاد " لبیک یا حسین " برای قوت قلب مادران شهدا در فضا طنین انداز شد.

افتخار ابوالفضل العباس این بود که مدافع حرم حضرت سیدالشهدا باشد جوانان امروز ما همه با اقتدا به مولایشان حال دفاع از حریم اهل بیت دارند.  ناگاه فریاد لبیک یا ابوالفضل جمعیت بلند شد و صدای انفجاری از شدت فریادها در فضای حسینیه پیچید.

 مادر شهید صبوری که به واقع نیز سالها بدون پیکر پسرش صبوری کرده است روضه خوان خوبی است و به پای تابوت شهدای گمنام می آمده و روضه می خوانده چون منتظر پیکر فرزندش بوده به هر بهانه خودش را می رسانده و می پرسیده پسر من را ندیدید دلم برایش تنگ شده و من آمدم برای این شهدای گمنام مادری کنم.

خانم بهرامی مادر شهید رزمنده بسیجی دانش آموز بهروز صبوری لب به سخن گشود و گفت: بعد 31 سال استخوانهای پسرم را آوردند . ما مادران شهدای گمنام از دکتر تولایی رئیس انجمن  ژنتیک ایران تشکر می کنیم که با آزمایش های ژنتیکی ما را به فرزندانمان می رسانند.

این مادر شهید افزود: من فقط بند انگشت پسرم را از خدا می خواستم که به آرزویم رسیدم . ما ملت خوبی داریم خدا  نذر و دعای ملت ما را قبول می کند پس دعا کنید همه مادران شهدا به آرزویشان برسند.

بیسیم چی پیام مادران شهدا مفهوم بود/ مادری شهید آمریکایی برای شهدای گمنام در بیرجند

بله دکتر تولایی این پزشک متعهد و بسیجی در محفل شهدا حضور داشت، خدمت مادران شهدا رسید و از زبان آنها مورد قدردانی قرار گرفت و خبری داد که 5 شهید گمنام امروز نامدار شدند و مادرانشان را پیدا کردیم.

تندیس افتخار با سربند " یا زهرا" به این مادران شهدا هدیه شد.

یکباره تمام حاضرین در مجلس به جای کف زدن دستان راست خود را رو به آسمان بلند کردند و سه مرتبه بلند برای گرمی دل مادران شهدای مفقودالاثر "یا زهرا" گفتند.

با حضور مادر شهید کاوه حال و هوای جمع عوض شده بود وقتی یاد از مادری پهلو شکست شد که دست بر زانو در گودال آمد و بر زمین می خورد و بلند می شد و می گفت "حسین جانم".

ای روح و روان من مادر مادر ... طوبای کمانی ام مادر مادر یاس ارغوانی ام مادر مادر... نجوای همگان شد.

سربند "یا زهرا"  و تندیس تقدیم مادر شهید آمریکایی شد.

مهمانی که از آن سر دنیا آمده بود به محفل شهدا در بیرجند، آن روز که امام ما فرمودند " راه قدس از کربلا می گذرد"  امروز می بینیم که کاخ استکبار از کربلا می گذرد باور کردنی نیست مادر شهیدی از آمریکا آمده است و کنار مادران شهدای استان ما نشسته است.

حالا سوزان خانم اسمش صدیقه الفرقان شده است. این یعنی بیداری اسلامی در قلب کفر.

شنیدیم آن دلدادگی هایی که شهدا در عالم بوجود آورده اند و شهید کاوه های ایرانی چه کاری کردند با دل مادر شهید آمریکایی.

بیسیم چی پیام مادران شهدا مفهوم بود/ مادری شهید آمریکایی برای شهدای گمنام در بیرجند

مادر شهید آمریکایی در کنگره 2هزار شهید خراسان جنوبی با صلوات و با نام خدای حسین کلامش را آغاز کرد و گفت: « تشکر می کنم از من دعوت کردید امروز در مجلس شهدا باشم. خیلی افتخار دارم و خودم را کوچک می بینم جلوی شما.

در آمریکا به دنیا آمدم اما اسلام را از داداشم یاد گرفتم و در آمریکا داداشم به خاطر مسلمان بودن چند بار زندانی شد.

 من بزرگ شدم و ازدواج کردم و به بچه هایم در خانه زبان فارسی را آموختم و به آنها گفتم اسمتان را عوض کنید و از اسماء 14معصوم بگذارید. هر کدام نامی برای خودشان انتخاب کردند. پسر بزرگ ام نام علی و پسر دومم حسین را انتخاب کرد.

پسر دومی ام بزرگ شد و در آمریکا توسط شیطان بزرگ ترور شد و بچه ام شهید شد مثل مادر شهید مرتضی بصیری پور که امروز دیدم، آنان بچه ام را سوزاندند.

 و من می خواهم به شهدای گمنام مادری کنم چون نتوانستم به بچه ام مادری کنم. شهید زنده است واقعا شهید زنده است».

بیسیم چی پیام مادران شهدا مفهوم بود/ مادری شهید آمریکایی برای شهدای گمنام در بیرجند

هم ناله شدن مادران شهدا با در آغوش گرفتن عکس فرزندانشان حال و هوایی بود که حاضرین و ناظرین محفل را همراه کاروان عاشورایی تا کربلا برد.

بدون شک کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. شیعه دارد در دلش یکتا کتاب قیمتی ناشرش باشد حسین و آموزگارش زینب است.

 هم نوایی مادران شهدای دفاع مقدس، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم با تجدید پیمانی با حضرت زینب به یاد روز عاشورا بود.

 برای همه آنهایی که مدت ها با خلوص و صدق دل هایشان در تلاش و تکاپوی برگزاری کنگره شهدا بودند و خادمی کردند  برای شهدا امروز برای دستگیری شهدا دست به آسمان بلند کردند و با صدای بلند فریاد زدند  از حرم تا قتلگه زینب صدا می زد حسین...  

دعای آخر مجلس سلام به ساحت مقدس امام حسین(ع) و دعای سلامتی امام زمان (عج) بود.

با آرزوی اینکه همسنگر شهدا باشیم

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها