خبرهای داغ:
معاون عمران و امور زیربنایی سازمان عشایری کشور خبر داد
معاون عمران و امور زیربنایی سازمان عشایری کشور گفت: 12 محله عشایری شهرستان زیرکوه، تا 10 روز آینده از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۷۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، معاون عمران و امور زیربنایی سازمان عشایری کشور در بازدید از طرح آبرسانی به 40 محله عشایری زیرکوه با بیان اینکه مرحله نخست این طرح با پیشرفت 80 درصدی تا 10 روز آینده آماده بهره برداری می شود، گفت: با آبرسانی به این 12 محله، هزار و 500 نفر از خانواده های عشایری از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

داوردان افزود: تاکنون در اجرای این طرح، مخزن 3 هزار و 100 مترمکعبی، 27 کیلومتر خط انتقال، ایجاد پمپ و برق رسانی با هزینه 3 میلیارد و 400 میلیون تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به محلات عشایری زیرکوه یکی از طرح های بسیار خوب عشایری در کشور است، گفت: اعتبارات پیش بینی شده برای این طرح در سال گذشته 5 میلیارد تومان برآورد شده بود که با توجه به نوسانات قیمت در بازار، هم اکنون هزینه اجرای این طرح به 8 میلیارد تومان رسیده است.

معاون عمران و امور زیربنایی سازمان عشایری کشور، از اختصاص بخشی از اعتبارات، تا پایان سال و سال آینده خبر داد و گفت: تلاش می کنیم جشن آبرسانی به این محله تا پایان سال 98 به اتمام برسد.

داوردان، هدف بعدی این طرح را، احداث مدرسه، راه، ساختمان سازی، تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: برای ایجاد واحدهای پرورش شترمرغ، دامداری و دامپروری به عشایر، تسهیلات، بدون محدودیت اعطا می شود.

ساخت طرح آبرسانی به 40 محله عشایری شهرستان زیرکوه در دهه فجر سال 93 آغاز شد تا با اجرای 90 کیلومتر خط انتقال، حدود 6 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها