خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در یک نظام اسلامی وقتی یک جرم به وجود می‌آید که می‌خواهیم قانون اسلامی را به قانون‌های پست و منحرف دیگر پیوند بزنیم.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۸۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اظهار کرد: مسئله اصلی هر جامعه‌ای پیشگیری از جرم است.

 وی افزود: ما به عنوان مسلمان باید تمام کارهای کارشناسی خود را روی پیشگیری از وقوع جرم انجام دهیم تا به یک راه‌کار درست برسیم آنگاه به نتیجه خواهیم رسید.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه قوه قضائیه دنبال می‌کند برگرفته شده از متن دین است و اگر همان طور که در دین تشریح شده عمل کنیم به خودی خود جرمی اتفاق نمی‌افتد.

 آیت الله عبادی تصریح کرد: در یک نظام اسلامی وقتی یک جرم به وجود می‌آید که می‌خواهیم قانون اسلامی را به قانون‌های پست و منحرف دیگر پیوند بزنیم.

 وی افزود: هنگامی که کودک در خانه و مدرسه تربیت اسلامی پیدا کرد و وقتی که جوان شد و در جامعه قرار گرفت با شرایطی که در دین گفته شده با محرم و نامحرم ارتباط برقرار کرد دیگر تحت تاثیر تحریکات قوای نفسانی قرار نمی‌گیرد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی که به فرمول دین عمل نکنیم و آن را با لیبرال دموکراسی پیوند بزنیم بی بندو باری، بی حجابی، موسیقی حرام و شراب رواج پیدا می‌کند.

 آیت الله عبادی با اشاره به این‌که همه پیشگیری‌ها در اسلام تعریف شده است و مشکل در مسلمانی ما است، تصریح کرد: در مسائل اقتصادی آسیب‌های مختلفی مانند اختلاس، گرانفروشی و کم‎فروشی وجود دارد حال اگر اسلام به معنی صحیح پیاده می‌شد این مشکلات اقتصادی وجود نداشت.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان در جهت پیاده کردن اهداف همه انبیاء (ع) باید عدالت را به معنای صحیح آن پیاده کنند، گفت: در جامعه ای که عدالت پیاده شود حتی ضعیف ترین افراد از جهت مسائل اولیه زندگی خود تامین هستند.

 وی با بیان این‌که چنانچه بخواهیم حرف از اسلام بزنیم اما بی عدالتی غوغا کند درست نیست، افزود: اعتماد عمومی از بین رفته است به طوری که تک تک افراد جامعه فکر می‌کنند اگر خیانت نکنند از جامعه عقب می‌افتند و زمینه آن را خودمان فراهم کرده‌ایم.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئله پیشگیری طرح خوب و متصل به اسلام است و وقتی اسلام ناب تعریف می‌شود اصل پیشگیری در آن گنجانده شده است.

 آیت الله عبادی تصریح کرد: انحراف از اسلام نتیجه این است که قوانین از راه درست خود اجرا نشده است و تا زمانی که این‌گونه باشد هر چه تلاش کنید به نتیجه نخواهد رسید.

 وی افزود: وقتی اسلام و قانون اساسی پیاده شود به نوعی پیشگیری نیز انجام می‌شود اما چنانچه به انواع حزب، گروه، شرقی و غربی آلوده شود هیچ وقت نتیجه خوبی نخواهد داد و همه ما در گناه آن شریک هستیم.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر ریشه سلامت اقتصادی اسلامی باشد نتیجه خوبی خواهد داد اما اگر با سایر مکتب‌ها پیوند بخورد نتیجه خوبی نخواهد داشت.

 آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: هر جا که با نام اسلام کار غیر اسلامی کردیم و از راه اسلام به بیراهه رفتیم نتیجه درستی نخواهیم گرفت.

 وی خطاب به مسئولان قوه قضائیه گفت: کار شما کار مقدسی است و با توجه به مسئولیتی که دارید کار کارشناسی انجام دهید و از همان بالا شروع کنید کار خودش درست می‌شود و روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مفاسد اقتصادی، گفت: اگر یک نفر فاسد شد و پای او لغزید، تمام عالم فاسد شده است.

 آیت الله عبادی یادآور شد: برای اینکه یک مسئول به این جایگاهی که در آن قرار دارد برسد هزینه‌ و سرمایه‎های بسیار زیادی صرف شده است و وقتی او فاسد می شود و پای او می‌لغزد، سرمایه کشور نیز از بین می‌رود.

 وی افزود: در سیستم‌های اداری مگر حراست‌ها نظارت ندارند که این فسادها به وجود می‌آید و بسیاری از خرابکاری‌ها به خاطر این است که نمی‌گزاریم ریشه اسلامی تا شاخه اصلی اسلامی بماند چراکه اگر این گونه بود از همه فسادها پیشگیری می‌شد.

 انتهای پیام/

منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها