خبرهای داغ:
وزیر کشور فرانسه با توجه به اتفاقات استراسبورگ تاکید کرد دولت فرانسه وضعیت هشدار امنیتی را در بالاترین سطح اعلام می‌کند که همان «فوریت سوءقصد» است.
کد خبر: ۹۰۸۹۱۰۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه با اعلام وضعیت هشدار "فوریت سوءقصد" که بالاترین وضعیت خطر امنیتی است، به خبرنگاران گفت: تمهیدات امنیتی در سراسر فرانسه و مرزها تشدید می شود.

کریستف کاستانر در یک نشست خبری در استراسبورگ گفت: امروز در استراسبورگ در حوالی ساعت هفت و پنجاه دقیقه شب، مردی در سه بخش از شهر وحشت ایجاد کرد و سه نفر را کُشت و دوازده نفر دیگر را زخمی کرد که شش نفر از آنها در وضعیت وخیمی به سر می برند.

وی افزود: نظامیان نیروی سانتینل (نیروی امنیتی و پلیسی مسئول حفظ امنیت 830 نقطه حساس فرانسه) برای مقابله با مهاجم از سلاح‌هایشان استفاده کردند. بین ساعت هشت تا هشت و بیست دقیقه، مهاجم در دو نوبت با نیروهای امنیتی ما تبادل آتش کرد. دادسرای مبارزه با تروریسم پرونده را در اختیار گرفته است. دادستان پاریس در محل حضور دارد و با پلیس قضایی مشغول انجام امور است و فردا با شما گفتگو خواهد کرد.

وزیر کشور فرانسه ادامه داد: جستجو برای دستگیری فرد مهاجم ادامه دارد. فرد مورد نظر سوء پیشینه قضایی در فرانسه و آلمان دارد. در حال حاضر سیصد و پنجاه نفر در محل برای پایان دادن به فرار مهاجم حاضر هستند. صد نیروی پلیس قضایی مشغول فعالیت هستند. دو بالگرد و سربازان نیروی سانتینل در میدان حاضرند. امکانات تکمیلی توسط دولت تدارک دیده شده و در حال انتقال به استراسبورگ است. تمامی مناطقی که به دلیل عملیات امشب مسدود شده بودند بازگشایی شدند و گروه های روان درمانی برای ارائه کمک های لازم مستقر شده اند. دبستان ها و مدارس راهنمایی و دبیرستان های استراسبورگ چهارشنبه باز هستند. با این حال والدین به تشخیص خودشان می توانند فرزندان شان را در خانه نگهدارند. شهر استراسبورگ فردا با مقررات خاص در زمینه عبور و مرور مواجه خواهد بود و دادستان استان نیز دستوری مبنی بر منع برگزاری اجتماعات و تظاهرات را که برای چهارشنبه برنامه ریزی شده بودند، صادر خواهد کرد تا نیروهای پلیس و امنیتی بتوانند به طور کامل به عملیات جستجوی مهاجم بپردازند.

وزیر کشور فرانسه تاکید کرد دولت فرانسه وضعیت هشدار امنیتی را در بالاترین سطح اعلام می کند که همان "فوریت سوءقصد" است. بر این اساس کنترل ها در مرزها تشدید می شود. همچنین تمهیدات امنیتی در تمامی بازارهای کریسمس در سراسر فرانسه تشدید می شود تا از بروز سوء قصد دیگری جلوگیری شود. تمهیدات امنیتی در کل خاک فرانسه نیز تشدید می یابد.

وزیر کشور فرانسه در پایان از تمام نیروهای فعال در صحنه تشکر کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و یادآور شد که تمام نیروهای امنیتی کشور برای دستگیری مهاجم بسیج شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها