سرپرست سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه کشورها در دنیا و ابزاری در دست دولت است که می‌تواند به رونق اقتصادی دست یابد.
کد خبر: ۹۰۸۹۲۴۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهدی رضایی‌نژاد امروز در مراسم افتتاحیه شرکت پژوهشی، آموزشی گردشگری کاسیت نشینان زاگرس که در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی برگزار شد اظهار داشت: لرستان به لحاظ پتانسیل جذب گردشگر دارای موقعیت ویژه‌ای بوده و در رتبه پنجم در کشور است.

وی با اشاره به اینکه لرستان حدود 5 هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که نیمی از آنها ثبت ملی شده‌اند، افزود: جاذبه‌های طبیعی و اکوتوریسم، قرار گرفتن بین راه ارتباطی شمال به جنوب، وجود غارهای تاریخی و آبشارهای فراوان و موقعیت ویژه‌ای که لرستان در سطح کشور دارد سبب شده به لحاظ گردشگری موقعیت خوبی داشته باشد.

 سرپرست سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری می‌تواند در زمینهٔ اشتغال‌زایی؛ کارآفرینی و توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کند، گفت: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه کشورها در دنیا و ابزاری در دست دولت است که می‌تواند به رونق اقتصادی دست یابد.

وی بابیان اینکه اشتغال پایدار و زودبازده با سرمایه کم از مزایای گردشگری است، عنوان کرد: بعد از صنعت خودروسازی و نفت؛ صنعت گردشگری درآمدزایی خوبی دارد.

رضایی‌نژاد تصریح کرد: در سند چشم‌انداز 1404 بنا است 20 میلیون گردشگر خارجی در ایران داشته باشیم که  جذب 10 میلیون گردشگر می‌تواند 4 میلیون شغل ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در ایران 3 میلیون و 322 هزار بیکار وجود دارد و از نظر پتانسیل جذب گردشگر در جهان جز 5 کشور برتر است اما متأسفانه در دنیا از بین 141 کشور رتبه 97 و از بین 16 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه 12 را دارد.

 سرپرست سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با اعلام آمادگی جهت حمایت از افراد و شرکت‌هایی که در زمینهٔ گردشگری فعالیت دارند، گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان آمادگی دارد در راستای برون‌رفت از چالش‌های گردشگری لرستان یا توجه به ظرفیت مراکز تحقیقاتی و خانه نخبگان این سازمان، راهکارهای عملیاتی ارائه دهد چراکه راه برون‌رفت از مشکلات و وضعیت فعلی اقتصادی کشور توجه به نخبگان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات