اختصاص 4 میلیارد دلار به توسعه آبخیزداری در سال 98

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای توسعه آبخیزداری در سال آینده از محل صندوق توسعه ملی ۴ میلیارد دلار مجوز گرفته شده و این اعتبارات در سطح کشور توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۲۴۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اسماعیل نجار شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان اظهار داشت: ۵ درصد از اعتبارات مدیریت بحران در اختیار این سازمان است و برای جبران خسارت تخریب واحدهای دامی بر اساس آخرین اشل پرداخت خواهیم کرد و در مورد دام‌های خسارت‌دیده نیز برای دام‌های سبک  ۶۰۰ هزار تومان و سنگین ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها نیز تا حد امکان و توان به مناطق خسارت دیده کمک خواهد شد.

نجار با بیان اینکه بسیاری از خسارات را می‌توان جلوگیری کرد، افزود: تمام مرغداری‌ها باید بیمه باشند و اگر مشکلی به خاطر عدم بیمه ایجاد شود فرد خاطی مقصر است.

وی در ارتباط با بحث اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای خسارات سیل لرستان در سفر پیشین خود به این استان، عنوان کرد: یک میلیاردی که داده شد پولی بود که در اختیار بود و فوری توسط سازمان برای استاندار واریز شد تا برای مسائل فوری هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به اینکه بحران تعریف دارد و مدیران باید قانون مدیریت بحران را مطالعه کنند، افزود: این جلسات نباید حتما منجر به پول شود و این جلسات به معنی آمادگی، هماهنگی و وجود ادبیات مشترک در این حوزه است و باید نگرشی منطقی در این حوزه داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه تجهیزات به صورت کشوری عمل می‌شود و در چند سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برا خرید تجهیزات و امکانات به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده است.

این مسوول اظهار داشت: همچنین ۴۰۰ میلیارد تکمان نیز برای خرید نردبان‌های بلندمرتبه برای سازمان همیاری به دولت پیشنهاد شده است.

معاون وزیر کشور در ادامه یادآور شد: برای توسعه آبخیزداری در سال آینده از محل صندوق توسعه ملی ۴ میلیارد دلار مجوز گرفته شده و این اعتبارات در سطح کشور توزیع خواهد شد.

نجار گفت: همچنین هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ دولت به صندوق توسعه بیمه کشاورزی پرداخت شده است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر استان لرستان بتواند طرح جامع مقابله با سیل را تهیه کند حمایت لازم از آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار