مدیرعامل شرکت کاسیت نشینان زاگرس:

سیر و سیاحت ؛سنگ بنای رشد و توسعه زندگی انسان

مدیرعامل شرکت کاسیت نشینان زاگرس گفت:سیر و سیاحت را سبب تعقل و اندیشه و بالا رفتن سطح آگاهی و بینش انسان دانسته، یعنی همان عنصری که بی‌تردید سنگ بنا و شالوده رشد و توسعه زندگی انسان، در ابعاد گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... است.
کد خبر: ۹۰۸۹۲۵۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، زینب حاجری، مدیرعامل شرکت پژوهشی، آموزشی و گردشگری کاسیت نشینان زاگرس نیز اظهار داشت: لرستان دارای بهترین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری از قبیل تنگه شیرز، دریاچه گهر، آبشارهای بیشه، نوژیان، وارک، آب سفید، افرینه و بسیاری دیگر از زیبایی‌های طبیعی ازجمله غارهای کلماکره، یافته، دوشه و .... است.

وی به نقش گردشگری از نگاه قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در آیه 46 سوره حج سیر و سیاحت را سبب تعقل و اندیشه و بالا رفتن سطح آگاهی و بینش انسان دانسته، یعنی همان عنصری که بی‌تردید سنگ بنا و شالوده رشد و توسعه زندگی انسان، در ابعاد گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... است.

مدیرعامل شرکت پژوهشی، آموزشی و گردشگری کاسیت نشینان زاگرس بیان کرد: یک جامعه بسته و بی‌خبر از دیگر ملت‌ها، هیچ زمینه‌ی رشد شایسته‌ای ندارد و از تجربیات و دستاوردهای علمی، فکری و اجتماعی دیگران محروم است.

حاجری از عواملی که سبب تأسیس شرکت پژوهشی- آموزشی و گردشگری کاسیت نشینان زاگرس شد، ضعف در امور آموزشی به لیدرتورها در استان عنوان کرد و گفت: در این زمینه می‌توان به تخریب محیط‌زیست و حتی از بین رفتن پوشش گیاهی مناطق خاص و بکر استان توسط هجمه مسافران از طریق برنامه‌ریزی نامناسب لیدرتورها چراکه لیدرتورها بیشتر به فکر درآمدزایی هستند.

وی با اشاره به اینکه لرستان پایتخت اکو توریسم و ژئوتوریسم است، تصریح کرد: این شرکت سعی بر آن دارد تا درزمینهٔ صنعت گردشگری در استان و حتی فراتر از استان فعالیت خود را شروع کرده و گسترش دهد.

حاجری عدم بهره‌وری از ظرفیت گردشگری جهت ایجاد اشتغال، نبود برنامه منسجم ایجاد و افزایش منابع درآمدی حاصل از گردشگری، ضعف در تقویت ارتباطات فرهنگی در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل، آسیب‌های زیست‌محیطی حاصل از ضعف آموزش در حوزه گردشگری و ضعف در زیرساخت‌ها و روساخت‌های گردشگری از چالش‌های موجود درزمینهٔ گردشگری لرستان است.

مدیرعامل شرکت کاسیت نشینان زاگرس گفت: در بخش پژوهش نیز اقدامات اولیه به جهت دریافت درجه مطالعاتی به‌عنوان شرکت مشاور، در سازمان برنامه بودجه کل کشور اتخاذشده است، و ان شاالله طی ماه‌های آتی درجه مطالعاتی شرکت مشاور نیز دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار