به مناسبت بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع):
خبرگزاری بسیج: معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 از برگزاری مجموعه برنامه های فرهنگی مدیریت شهری این منطقه به مناسبت ایام بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و هفته فرهنگی ری از 18 تا 24 آذر ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۹۲۶۹
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 حجت الاسلام معبودی با بیان این مطلب گفت: همزمان با ایام بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مجموعه برنامه های فرهنگی از سوی مدیریت شهری منطقه 20 تدارک دیده شده است که با مشارکت فعالان و نخبگان اجتماعی محلات در حال اجراست.

 

معبودی برپایی تورهای نیم روزه ری گردی را یکی از این برنامه ها برشمرد و افزود: این تورهای گردشگری طی سه روز از 21 تا 23 آذر به صورت رایگان برگزار می شود و شامل بازدید از مکانهای تاریخی و مذهبی ری از جمله آتشکده ری، چشمه علی، برج طغرل، برج نقاره خانه، گنبد اینانج ، آرامگاه شیخ صدوق، مقابر مشاهیر و مفاخر مدفون در ابن بابویه است.

 

معبودی با اشاره به اینکه تورهای ری گردی با مشارکت مرکز ری شناسی شهرداری منطقه 20 و اداره میراث فرهنگی شهرری اجرا می شود، افزود: شهروندان علاقمند می توانند برای شرکت در تورهای ری گردی و کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های 55972118 و 33747090 تماس بگیرند.

 

وی همچنین به برپایی نمایشگاه فرهنگی در هفته فرهنگی ری در فرهنگسرای ولاء اشاره کرد و گفت : علاقمندان می توانند با مراجعه به این فرهنگسرا علاوه بر بهره مندی از خدمات فرهنگی آن نسبت به ثبت نام در تورهای نیم روزه ری گردی در غرفه ستاد گردشگری منطقه 20 اقدام کنند.

 

معبودی با اشاره به اینکه روزانه 3 دستگاه اتوبوس از ساعت 9 صبح از محل فرهنگسرای ولاء برای بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی ری هماهنگ شده است، افزود: شهروندان برای ثبت نام در تورهای گردشگری می توانند به سراهای محله نیز مراجعه کنند.

 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 تقدیر از بزرگان ، هنرمندان و مفاخر ری در مرکز ری شناسی در 21 آذر را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و یادآور شد: دیدار با خانواده معظم شهدا، زیارت مجموعه ارشد شهرداری تهران از حرم آن حضرت، گل افشانی مزار مشاهیر مدفون در آستان حرم، تکریم و غبارروبی مزار شهدا، نمایشگاه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار،  اعزام خانواده های معظم شهدا به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) از دیگر برنامه های این منطقه در هفته فرهنگی ری است.

 

بر اساس این گزارش اول تا هفتم ربیع الثانی به مناسبت بزرگداشت ولادت با سعادت سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سوی شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به عنوان "هفته فرهنگی ری" نامگذاری و مقرر شد تا از فرصت هفته میلاد برای شناساندن شهرری به جهانیان و معرفی ظرفیت های مذهبی و تاریخی ری استفاده شود.

 

مجموعه برنامه های پیشنهادی هفته فرهنگی ری برای اولین سال با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه 20، فرمانداری ویژه شهرستان ری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی و آستان مقدس حرم عبدالعظیم(ع) از 18 تا 24 آذرماه در شهرری به اجرا می رسد.

 

 

 

ارسال نظرات