خبرهای داغ:
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد

وجود بیش از 4500 هکتار بافت فرسوده در استان همدان

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از وجود 4 هزار و 507 هکتار بافت فرسوده در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۹۳۴۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

وجود بیش از 4500 هکتار بافت فرسوده در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدحسین مرادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی موظف هستند که ۳۰ درصد اعتبارات را در محله‌های بازآفرینی هزینه کنند، بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی باید به این نظر برسند که بازآفرینی در اولویت است و پروژه‌های بازآفرینی توسط استاندار در استان و فرماندار در شهرستان، به صورت هفتگی رصد شود.

وی گفت: محدوده‌های هدف بازآفرینی در استان همدان شامل ۹ شهرستان همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن، کبوترآهنگ ، فامنین و بهار هستند که در هر کدام محلات تاریخی، بافت نابسامان میانی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، روستاهای الحاقی و محدوده‌های ناهمگون و بافت‌های تاریخی تعریف شده‌اند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه در مجموع 56 درصد محدوده بازآفرینی در کل استان داریم، افزود: مساحت کل بافت فرسوده در استان همدان ۴ هزار و ۵۰۷ هکتار است که در این راستا برخی از پروژه‌ها مشارکتی و تکمیل شده هستند که با مشارکت تعاون مسکن و بخش خصوصی اجرایی شده‌اند.

وی فعالیت برخی محدوده‌های هدف بازآفرینی را برشمرد و گفت:  خانه قرآن و عترت در همدان، احداث مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزشی، درمانی در همدان، احداث دیوارکشی و پوشش کانال شمس‌آباد ملایر، احداث پارک شمس‌آباد ملایر، دیوارکشی و پوشش رودخانه همدان، احداث پارک میرفتاح ملایر، بهسازی و  تعمیر شبکه فاضلاب محله شمس‌آ‌باد، تکمیل دیوار رودخانه همدان و احداث دیوارحایل رودخانه شمس‌آباد از جمله محدوده‌هایی هستند که در مراحل تکمیل و یا اجرایی قرار دارند و در حال فعالیت هستند.

مرادی با تأکید بر تسریع در اجرای پروژه‌ها ادامه داد: دستگاه‌های دولتی موظف هستند که ۳۰ درصد اعتبارات را در محله‌های بازآفرینی هزینه کنند و در صورتی که به لحاظ فنی کمتر از ۳۰ درصد هزینه شود، باید براساس دیوان محاسبات مکلف شوند و پاسخگو باشند که این ۳۰ درصد کجا هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ممکن است اولویت برخی از دستگاه‌ها بازآفرینی نباشد و این بودجه را در جاها و مناطق دیگر شهری بر حسب نیاز هزینه کنند؛ در حالی که دولت این بودجه را برای مناطق بازآفرینی موظف و تکلیف کرده است و باید انجام شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: بهتر است تکلیف بازآفرینی که در کل کشور در اولویت است، در سطح استان و شهرستان‌ها هم تبیین شود و مورد تاکید قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به این نظر برسند که بازآفرینی در اولویت است و پروژه‌های بازآفرینی توسط استاندار در استان و فرماندار در شهرستان به صورت هفتگی رصد شوند و اگر این اتفاق بیفتد، شاهد تغییرات اساسی در مناطق بازآفرینی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار