هرمزگان نیاز به موزه دفاع مقدس دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان گفت: مردم این استان درطول دوران دفاع در مرزهای غربی، جنوبی و منطقه خلیج فارس نقش آفرینی فراوانی داشته لذا برای نمایش بخشی از این خدمات نیاز به موزه دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۰۸۹۳۵۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار حبیب الله میرزایی،  افزود: ساخت موزه دفاع مقدس هرمزگان به عنوان یکی از دغدغه های جدی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حوزه فرهنگی بوده که می تواند بستری برای معرفی نقش آفرینی مردم استان دردفاع مقدس باشد.
وی، ادامه داد: ساخت موزه دفاع مقدس هرمزگان که زمین آن 12 سال پیش اختصاص یافته و تابلوی آن روبروی ترمینال مسافربری بندرعباس نصب شده به دلیل قرار گرفتن در طرح حریم 60 متر دریا درحال حاضر متوقف شده است.
دبیر شورای فرهنگ دفاع مقدس هرمزگان اظهار داشت: اکنون احداث این موزه به عنوان یک اثر ماندگار برای هرمزگان در اولویت نخست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قرار دارد.
سردار میرزایی، تصریح کرد: استاندار هرمزگان در نشست اخیر با سردار کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، برای کمک به ساخت این طرح ملی قول مساعد داد تا موزه دفاع مقدس استان در مکان کنونی یا با اختصاص زمین در نقطه ای مناسب تر احداث شود.
وی، ادامه داد: موزه دفاع مقدس استان پس از ساخت شامل بخش های مختلفی از جمله انقلاب از شروع تاکنون، تصویر سازی و نمایش آثار حجمی و نوشتاری از نقش رزمندگان هرمزگان در عملیات های مختلف خواهد شد.
وی، با اشاره به نقش موثر مردم و رزمندگان هرمزگان در چندین جبهه از جنگ تحمیلی، یاد آورشد: نباید نقش آفرینی های هرمزگانی ها مورد غفلت قرار گیرد، درحالی که موزه دفاع مقدس در 10 استان کشور افتتاح شده، استان از اجرای این طرح ملی عقب مانده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار