گفتگو با بانوی کارآفرین بسیجی استان البرز؛

کارآفرینی با آرزوی رسیدن به یک برند پر افتخار ایرانی

بانوی کارآفرین البرزی که توانسته است در کارگاه کوچک خود به ۳۰۰ نفر آموزش دهد و ایجاد اشتغال زایی کند؛ این روزها تمام دغدغه خود را رسیدن به یک برند پر افتخار ایرانی می داند.
کد خبر: ۹۰۸۹۳۵۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، فرصت جوانی یکی از مهم ترین ظرفیت هایی است که جوامع در حال توسعه از آن برخوردار هستند، فرصتی که با سرمایه گذاری لازم می تواند، ثمرات بسیار زیادی در عرصه اقتصادی برای جامعه به همراه داشته باشد.

همزمان با مطرح شدن شعار اقتصاد مقاومتی، نگرشی مثبتی با هدف ایجاد اشتغال های خرد با هدف کارآفرینی شکل گرفت که صنعت چرم دوزی یکی از این صنایع خرد تلقی می گردد.

کارآفرینی با آرزوی رسیدن به یک برند پر افتخار ایرانی

بانوی کارآفرین البرزی که توانسته است با ایجاد یک کارگاه کوچک تولید محصولات چرمی و با بهره مندی از فضای مجازی دست ساخته های خود و شاگردانش را در سراسر کشور عرضه کند، نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است.

«زینب سادات فوج » که دارای مدرک فنی و حرفه ای است می گوید: با حمایت خانواده توانسته در کارگاه کوچک 80 متری خود 5 نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار کنم.

این کارآفرین البرزی می افزاید: طی 10 سال فعالیت در بخش دوخت کیف های چرمی و محصولات چرمی در استان با وجود همه مشکلات، توانستم کالاهایی در این کارگاه تولید کنم که مورد توجه علاقه مندان استان های دیگر کشور قرار گیرد.

این بانوی کارآفرین افزود: در حال حاضر تولیدات این کارگاه کوچک در شهرهای کرج، تهران و یزد به فروش می رسد ضمن اینکه در کنار تولیدات چرم به دختران و زنان علاقه مند به این حرفه سنتی و 18حرفه دیگر هنری نیز آموزش می دهم .

فوج افزود: تاکنون توانسته ام 300 بانوی علاقه مند به این رشته هنری را آموزش دهم تا آنان بتوانند با تولیدات خودشان به اقتصاد خود و خانواده کمک کنند.

وی در خصوص میزان هزینه اولیه برای راه اندازی این کارگاه گفت: با حدود 2 میلیون سرمایه اولیه فعالیت خود را شروع کردم و در حال حاضر امروز با توجه به سفارش کار، بین 3 تا 7 نفر در کارگاه و خانه مشغول کار هستند و سرمایه اولیه به 100 میلیون افزایش پیدا کرده است.

کارآفرینی با آرزوی رسیدن به یک برند پر افتخار ایرانی

به گفته وی، با همین کارگاه کوچک سالانه بطور میانگین تولید حدود 300 کیف چرمی و محصولات دیگر چرمی را دارم که می خواهم تولیدات این کارگاه را به نام خود به عنوان یک برند به ثبت برسانم.

وی در خصوص این پرسش که منابع خدمات رسانی را از کدام نهاد یا سازمان دولتی تهیه کرده است به دریافت تسهیلات بسیج سازندگی استان البرز اشاره می کند و در رابطه با آن توضیح می دهد: هزینه های لازم برای فعالیت در این زمینه زیاد است که به عنوان یک اثر هنری دستی، مشتریان خاص خود را دارد و باید در زمینه بازاریابی نیز تلاش فراوانی صورت گیرد.

این کارافرین تصریح کرد: هرچند برای تولید مشتریان خاص خود را داریم ولی با حمایت و پشتیبانی مسئولان و با حضور در نمایشگاه های سطح استان در جهت افرایش فروش تولید گام برمی داریم.

فوج در خصوص آینده این شغل خانگی نیز گفت: در نظر دارم با تهیه چرخ های صنعتی بتوانم با نظر گرفتن سلیقه مشتریان تولیدات را به روز کنیم و قصد دارم برند خود را ثبت نمایم.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان در حمایت بیش از پیش فعالان حوزه اقتصاد مقاومتی شد و گفت: با فراهم کردن شرایط لازم می توانیم از ظرفیت های خوب بانوان به ویژه در بخش هنر دستی بهره لازم را برد و منبع درآمدی را برای بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست ایجاد کرد.

هر چند قیمت کیف های چرم دوز دستی گران تر از کیف هایی است که با چرخ دوخته می شود و قیمتش از 80 هزار تومان تا یک میلیون تومان متفاوت است اما دوام آن با کیف های چرخ دوز قابل مقایسه نیست و شاید بتوان به طور دائمی از چنین کیف های دستی که با چرم اصل نیز تهیه می شود استفاده کرد.

این تولید کننده کیف می گوید: در کیف های دست دوز به دلیل سنگینی کار از نخ های مخصوصی برای دوخت استفاده می شود که بسیار محکم بوده و امکان ندارد درزها باز شود اما در کار چرخ بعد از مدتی ممکن است درز دوخت ها و یا درز آسترها باز و پاره شود در کنارش زیبایی و دوامی که دست دوز دارد بسیار بالاتر از کیف های چرخ دوز است.

وی نبود بسته بندی مناسب و توجه به مشاغل خانگی و موانع زیاد در راه دریافت تسهیلات را مهمترین مشکلات خود عنوان کرده و گفت: در صورت حمایت و پشتیبانی مسئولین و ارائه تسهیلات مناسب قصد دارم با خرید دستگاه های مختلف صنعتی که البته قیمت بالایی را دارد بتوانم کار دوخت و تولید محصولاتی راکه نمی توان با دست آنها را تهیه کردم، انجام دهم.

این بانوی موفق کارآفرینی در پایان مطرح کرد: بانوان می توانند در کنار کارهای روزمره خود زمان مختصری را هم به تولید محصولات مختلفی که شان و توانایی آنها است اختصاص داده تا هم اوقات فراغت خود را به درستی پر کرده و منبع درآمدی داشته باشند و هم نشاط، سرزندگی و آرامش خاطر خود را فراهم کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها