مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه میثم مشهد با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید محل از بین بردن معضلات در جامعه باشد، گفت: گسترش بی رویه مراکز آموزش عالی باعث ایجاد معضلات جدیدی شده است.
کد خبر: ۹۰۸۹۳۸۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسن گلقندشتی در جمع بسیجیان و پایوران سپاه ناحیه میثم مشهد در راستای اهداف والای مراکز علمی به خصوص دانشگاه‌ها، بیان کرد: دانشگاه‌ها باید محل از بین بردن معضلات در جامعه باشد.

وی افزود: متاسفانه، بررسی کلی از آمار دانشگاه‌ها و دانشجویان موجود در کشور نشان دهنده این موضوع است که گسترش بی رویه مراکز آموزش عالی طی سال‌های اخیر نه تنها کمکی به رشد علمی و حل معضلات جامعه بخصوص اشتغال نکرده است بلکه خود موجب ایجاد معضلات جدیدی نظیر شکل دهی پدیده صندلی خالی، افت کیفیت آموزش، افزایش تعداد فارغ التحصیلان بیکار، بالا رفتن سطح توقعات فارغ التحصیلان، اتلاف مبلغ هنگفتی از بودجه کشور و معضلاتی از این قبیل شده است.

وی اضافه کرد: در هر امری بخواهیم به نتیجه مطلوب مد نظر برسیم باید در آن جهادگونه پا به عرصه بگذاریم تا نتیجه بگیریم.

گلقندشتی در انتها اشاره داشت: اگر ما تعداد دانشگاه‌ها و این مبالغی که امروزه در حال اتلاف است را جمع آوری کرده و در اختیار دانشمندانمان قرار دهیم و از کسانی که مستعد ترند و از ظرفیت بالاتری برخوردار هستند مسلما می‌توانیم نتایجی هر چه بهتر از گذشته را اتخاذ کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها