خبرهای داغ:
فعال عرصه اقتصاد مقاومتی :

ما باید از عرصه های کوچک شروع کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم

حجت الاسلام احمدی فعال عرصه های اقتصاد مقاومتی در همایش فعالان اقتصاد مقاومتی گالیکش مطرح کرد : ما باید از عرصه های کوچک کار خود را شروع کنیم تا در آینده به نتیجه مطلوب برسیم .
کد خبر: ۹۰۸۹۴۰۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، صبح امروز حجت الاسلام احمدی فعال عرصه های اقتصاد مقاومتی در همایش فعالان اقتصاد مقاومتی گالیکش مطرح کرد : ما باید از عرصه های کوچک کار خود را شروع کنیم تا در آینده به نتیجه مطلوب برسیم .

وی در خصوص کشت زعفران در روستای وامنان آزادشهر گفت : ما در روستای وامنان آزادشهر از عرصه های کوچک کاشت زعفران و گل محمدی شروع کردیم و امروز به موفقیت خوبی رسیده ایم .

احمدی شروع کاشت زعفران را در روستای وامنان از حدود 20 سال پیش دانست و افزود : از 20 سال پیش با توجه به اقلیم منطقه و با روییدن زعفران وحشی در این منطقه و پیشنهاد یکی از دوستان خود در فردوس مشهد شروع به کاشت زعفران در عرصه ی بسیار کوچک نمودیم و امروز صدها هکتار از زمین های وامنان زعفران و گل محمدی کاشت می شود .

این فعال اقتصادی در خصوص باردهی زعفران را 18 تا 22 کیلو در هکتار دانست و با توجه به نگهداری مناسب و به وجود آوردن شرایط لازم و مطلوب می توانیم به آن برسیم .

وی در خصوص وضعیت زمین های روستای وامنان گفت : با توجه به موقعیت روستای وامنان ، زمین های اهالی روستا از 300 متر تا 3000 متر می باشد و اهالی روستا درمتراژ کم توانسته اند به نتیجه مطلوب خود برسند و هرگز نامید نشوند .

احمدی خاطرنشان کرد : با مدیریت مناسب می توان در ظرف مدت 4 سال زعفران را به باردهی مطلوب و اصلی خود رساند ، پس زعفران یک پرسه 4 ساله دارد و اگر قارچ و امراض به سراغ آن نیاید ، میتوان بعد از 4 سال نتیجه گرفت .

این فعال اقتصادیبخوریم چرا که پرورش زعفران حداقل باید 4 سال طول بکشد تا به نتیجه برسد پس این روش درست نیست و ما نباید گرفتار تبلیغات در فضای مجازی بشویم .

وی در پایان به فعالان اقتصاد مقاومتی گالیکش گفت : در شهرستان گالیکش می توان روی به کشت گیاهان دارویی بیاوریم و از این موقعیت در راستای کشت گیاهان دارویی از قبیل کشت گل گاو زبان و ... استفاده نماییم .

خبرنگار خبرگزاری بسیج محمدرضا شریفی

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها