خبرهای داغ:
مجری طرح توسعه خدمات فضای مجازی گفت: کاربرد فضای مجازی در عصر کنونی مغفول نماند.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۲۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، خسرو سلجوقی ظهر امروز در نخستین همایش سواد رسانه‌ای که با همت مجتمع دیجیتالی شهید باکری ارومیه در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: کاربرد فضای مجازی در عصره فرهنگ مغفول نماند چرا که بستر مناسبی برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم مختلف است.

وی گفت: در بین نسل گذشته و نسل جدید فاصله‌ای موسوم به شکاف دیجیتالی ایجاد شده به طوری که بی‌اطلاعی والدین از تاثیرهای فضای مجازی باعث شده است فرزندان در معرض آسیب قرار گیرند.

وی نبود شرایط یادگیری والدین با این فضاها، اعتماد بیش از حد به فرزندان، بی‌تفاوتی والدین به آگاهی‌بخشی فرزندان، روحیه کنجکاو نوجوانان و کودکان و عدم اطلاع والدین از تاثیرات فضای مجازی را علل بروز شکاف دیجیتالی عنوان کرد.

مجری طرح توسعه خدمات فضای مجازی خاطرنشان کرد: انقلاب و انفجار اطلاعات نامی است که به دهه آخر قرن بیستم نهاده شده است به طوری که امروزه با پیشرفت فناوری، اطلاع رسانی اساسی‌ترین و مهم‌ترین نقش خود را در جوامع بشری ایفا می‌کند، همچنین پدیده اینترنت به عنوان اصلی‌ترین ابزار اطلاع‌رسانی در عصر کنونی مطرح است.

وی ادامه داد: فناوری رایانه به طور وسیع در جامعه گسترش پیدا کرده و با تمامی جنبه‌های زندگی از مدرسه تا محل کار، خدمات بانکی، خرید و فروش، پرداخت مالیات و حتی رای‌گیری تلفیق شده است.

سلجوقی اظهار کرد: بدون‌شک رشد روزافزون اینترنت فواید و اهمیت غیرقابل انکاری دارد به طوری که توانسته است جنبه‌های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار دهد، بنابراین توسعه و فناوری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی در جهان آینده بدون فضای مجازی متصور نیست.

انتهای پیام

ارسال نظرات