خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: فضای مجازی یکی از عناصر فرهنگ‌ساز است.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۳۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری ظهر امروز در نخستین همایش سواد رسانه‌ای که در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان‌غربی ترتیب یافت، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی با سه کشور هم مرز بوده و در زمینه‌های مختلف از 9 استان آنها است بنابراین باید به سمت ارتقای سواد رسانه‌ای گام برداریم.

وی بر لزوم رعایت حریم خصوصی مردم، انتقال مفهوم صداقت، بالا بردن سطح اعتماد مردم، محترم شمردن تفاوت‌ها و تنوع‌های نژادی و مذهبی، آگاهی‌بخشی در زمینه میراث فرهنگی، توجه به ارتباطات خانوادگی، تقویت مشارکت فعال در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اظهار اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی در زمینه سواد رسانه‌ای سال‌ها است که کار می‌شود، بیان کرد: اما در ایران به ویژه آذربایجان‌غربی این موضوع به تازگی مطرح شده، حال آنکه آمریکا ده‌ها هزار معلم برای هزاران مدرسه در این زمینه آموزش داده است و آموزش اجباری در این زمینه وجود دارد.

خدایاری با بیان اینکه در زمینه میزان مشاهده تلویزیون، آمریکا رتبه نخست را در بین کشورهای جهان دارد، اضافه کرد: به همین دلیل آموزش‌های لازم در زمینه سواد رسانه‌ای به آنها ارائه می‌شود تا سره را از ناسره تشخیص دهند.

وی به تاثیر رسانه به ویژه فضای مجازی در معماری خانه، چیدمان، رنگ آمیزی منزل، فرهنگ غذا خوردن، رسیدگی به ظاهر شخصی، نوع تفریحات و سرگرمی افراد، روابط عادی روزانه آنها همچنین واژه‌گزینی‌ مردم اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همه نکته‌های مورد اشاره عناصر فرهنگ‌ساز به شمار می‌روند بنابراین از اهمیت و عمق تاثیرگذاری آن هرگز نباید غافل شویم.

انتهای پیام

ارسال نظرات