خبرهای داغ:
شریعتمداری:

راهبرد تابستان داغ ایران به اروپای شعله ور تبدیل شد/ تورم و رکود همزمان هنر است

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه دشمن می‌تواند در مسیر ما مانع ایجاد کند، اما نمی‌تواند جلوی حرکتمان را بگیرد گفت: اروپایی‌ها از تابستان داغ در ایران سخن می‌گفتند، اما اکنون شاهد اروپا شعله ور هستیم.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۶۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
راهبرد تابستان داغ ایران به اروپای شعله ور تبدیل شد/ تورم و رکود همزمان هنر است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در همایش ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار کرد: در طول چهار دهه اخیر دشمنان توطئه‌های مختلف را علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی و اجرا کردند که هر کدام از این توطئه‌ها حاکمیت‌های قوی را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی کشور‌های غربی و شرقی به رژیم صدام برای حمله به کشورمان کمک کردند، صدام در روز‌های نخست دفاع مقدس از پیشروی نیرو‌های بعثی در طی چند هفته به شهر تهران صحبت می‌کرد، در آن دوران کشورمان موشکی برای پاسخ به حملات موشکی رژیم صدام نداشت.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: در دوران رژیم طاغوت، ارتش ایران با وجود اینکه جنگ ظفار ربطی به کشورمان نداشت، در آن جنگ مشارکت کرد و کشته‌های ارتش شاهنشاهی در جنگ ظفار ۲۰ برابر کشته‌های انگلیسی‌ها بود.

شریعتمداری تعیین کنندگان نخست وزیران در رژیم طاغوت را سفارت‌های آمریکا و انگلیس دانست و تصریح کرد: در آن دوران کشورمان با جمعیت ۳۶ میلیون نفری ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد، اکنون کشورمان ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد، اما صادرات نفت کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه دو میلیون بشکه نفت بود.

وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا در اوج قدرت بود و حکومت‌های اکثر کشور‌ها با انقلاب اسلامی دشمن بودند، البته توده‌های مردم در کشور‌های مختلف با انقلاب همراهی می‌کردند، اما اکنون رژیم صهیونیستی که روزی داعیه نیل تا فرات داشت، دور خودش دیوار حائل تا عمق زمین می‌کشد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: کشورمان اگر در اوج قدرت نبود، این همه دشمنی علیه ایران با شتاب جریان نداشت، آوازه کشورمان اکنون جهانی است و بدون اجازه ایران هیچ اتفاقی در منطقه نمی‌افتد، دشمن سعی می‌کند که مردم ایران متوجه جایگاه کشورشان نشوند و فکر کنند که در جهان در اقلیت هستند، در حالی که این گونه نیست.

شریعتمداری رسانه‌ها را از جمله ابزار دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند که به مردم انقلابی بقبولاند آن‌ها در اقلیت هستند و دیگر انقلابی‌ها نظرات خودشان را در جامعه مطرح نکنند، مردم انقلابی نباید منتظر مناسبت‌های ملی و مذهبی همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بمانند تا حضور خودشان را در صحنه نشان دهد.



تابستان داغ ایران به اروپای شعله ور تبدیل شد

وی ادامه داد: هم اکنون در شرایط خطیری هستیم، اما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از این پیچ‌های خطیر عبور کردیم، باید مقاومت کنیم، ما در اوج هستیم؛ اروپایی‌ها از تابستان داغ در ایران سخن می‌گفتند، اما اکنون شاهد اروپا شعله ور هستیم، دشمن می‌تواند در مسیر ما مانع ایجاد کند، اما نمی‌تواند جلوی حرکتمان را بگیرد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: نباید اجازه بدهیم که عده‌ای دروغ بگویند، هم کار متناقض انجام بدهند، هم اموال بیت المال را غارت کنند و هم طلبکار باشند، در دوره‌ای که کشورمان به ارز نیاز دارد، چگونه ۱۸ میلیارد دلار و ۸۰ تن طلا توسط بانک مرکزی به بازار داده شد، باید این موارد دنبال شود.

شریعتمداری با اشاره به لزوم عبرت گیری از برجام اظهار کرد: دولت به جای این که به دنبال عبرت گرفتن از برجام باشد، بحث FATF و CFT را مطرح می‌کند، دولت می‌گوید که نمی‌خواهد به حساب مردم سر بکشد، FATF یعنی تمام تراکنش‌های بانکی در اختیار دشمن قرار بگیرد، آیا در جنگ اقتصادی باید اطلاعات را به حریف داد؟

وی ادامه داد: CFT کنوانسیون یا لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم است، کشورمان قربانی تروریسم است و منافقین ظرف چند سال ۱۷ هزار نفر از مردم غیرنظامی ایران را به شهادت رساندند، اما تروریسم از منظر FATF با تعریف کشورمان از تروریسم متفاوت است، FATF اعلام کرده است که شرط گذاری ایران را قبول نمی‌کند و سپاه پاسداران، سپاه قدس و وزارت دفاع جزو مصادیق تروریسم از نظر FATF هستند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: رئیس جمهور در سال ۹۴ گفت که با تصویب برجام ۲۰ درصد از قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما این اتفاق رخ نداد، چگونه او اکنون مدعی کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌ها با تصویب CFT می‌شود؟

شریعتمداری با اشاره به راهبرد دشمن اظهار کرد: دشمن در قالب راهبرد غرق مصنوعی سعی می‌کند که به ما بقبولاند که در بن بست قرار داریم، برخی هم در داخل کشور سخن از سایه جنگ زدند، در حالی که اگر آمریکایی‌ها توان جنگ داشتند، یک لحظه را هم برای حمله به ایران از دست نمی‌دادند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است، شرایط کنونی شرایط ویژه‌ای است و باید با دقت مراقب بود، آینده از آن ما است، اگر قرار بود این گونه نباشد، این همه دشمنی معنا نداشت، دشمن از اقتدار ما می‌ترسد و این اقتدار را باید بروز بدهیم.



تورم و رکود همزمان متناقض است

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: تورم و رکود با هم متناقض است، اما برخی هنرمند هستند و توانستند که هم رکود و هم تورم را با هم به وجود بیاورند و این جمع نقیضین بود.

شریعتمداری درگیری انقلاب اسلامی با نظام سلطه را درگیری ماهوی دانست و تصریح کرد: تا زمانی که بر وجود اسلام ناب در حاکمیت اصرار داریم و آمریکا بر خوی استکباری خود باقی مانده است، این درگیری ادامه خواهد داشت، میدان‌های درگیری تغییر پیدا می‌کند، خاورمیانه به ویترینی از ناکامی‌های آمریکا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بیشترین فشار دشمن بر جنگ اقتصادی است، اما برخی در داخل کشور زمینه را برای این جنگ فراهم می‌کنند. دولت ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را به بازار داد، اکنون همه مقام‌های دولتی منکر می‌شوند که موافق این طرح بودند، ۲۴ میلیون یورو را به دو نفری دادند که وجود خارجی نداشتند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: زمانی که نقدینگی به بخش تولید داده نشود، کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند و کارگران از کار بیکار خواهند شد. در چنین موقعیتی راهبرد غرق مصنوعی نتیجه می‌دهد و افرادی راهبرد سازش را برای خروج از مشکلات مطرح می‌کنند، دستگاه قضایی علاوه بر برخورد با سوء استفاده گران اقتصادی با زمینه سازان این مساله برخورد داشته باشد.

شریعتمداری ایران را دارای ۱۵ همسایه دانست و تصریح کرد: کشوری که امکانات زیادی دارد، قابل تحریم شدن نیست، وجود ولایت فقیه در کشورمان و هوشیاری ایشان از جمله دلایلی است که موجب بن بست دشمن در راهبردش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدعیان اصلاحات از دولت روحانی می‌خواستند که مطرح شوند و به میدان بیایند، بسیاری از جایگاه‌ها در اختیار آن‌ها بود، اما نتوانستند که کاری را انجام بدهند، آن‌ها می‌خواهند که مشکلات پدیدآمده به حساب آن‌ها نوشته نشود، اما نمی‌توانند که این کار را انجام بدهند، چون خودشان مشکلات را به وجود آورند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار