خبرهای داغ:
معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و کنفرانس تخصصی مهندسی پل در مدت دو روز در قم برگزار شد که امیدواریم توسعه سریع شهر با برگزاری اینگونه کنفرانس‌ها جهت مشخص و علمی بگیرد.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۷۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
برگزاری کنفرانس توسعه پایدار برای جهت‌دهی علمی به توسعه شهر

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا قاری قرآن در حاشیه هشتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری و دومین کنفرانس تخصصی مهندسی پل که طی دو روز در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه هر دو همایش در قالب پروژه‌های توسعه‌ای شهری برگزار شده است اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در حال توسعه و انجام زیرساخت‌های شهر قم در مجموعه شهرداری هستیم نگاه ویژه به مباحث شهرسازی، بافت فرسوده و بنیادی شهری و همچنین توسعه همسان و هم‌گون با توجه به تکنولوژی‌های روز، بحث و تبادل نظر در این بخش به مدیریت شهری کمک می‌کند تا اتفاقاتی که در حال برنامه‌ریزی است را به شکل علمی‌تر و با زیربنای مشخص‌تری پی بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه این کنفرانس در طول هشت سال برگزار شده است تصریح کرد: طی یکسال گذشته در موضوعات مختلف فراخوان مقاله صورت گرفته و بیش از ۲۰۰ مقاله در این مدت در زمینه‌های فراخوان شده به دبیرخانه رسیده است.

معاون شهردار قم با بیان اینکه بخش عمومی همایش در حوزه بافت فرسوده و شهرسازی است که شهر قم را نیز در بر می‌گیرد خاطرنشان کرد: از پنج کشور مختلف از جمله اسپانیا، ایتالیا، آلمان و... مهمانانی در کنفرانس شرکت کرده که در حوزه معماری و شهرسازی صاحب‌نظر هستند.

وی با تاکید بر اینکه تبادل نظر با کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی یکی از برنامه‌های ویژه این همایش بوده است افزود: امیدواریم توسعه سریع شهر با برگزاری اینگونه کنفرانس‌ها جهت مشخص و علمی بگیرد.

قاری قرآن همچنین با اشاره به ظرفیت برگزاری کنفرانس تخصصی مهندسی پل بیان کرد: در انجمن مهندسی پل سالانه برگزاری کنفرانس‌های تخصصی صورت می‌گیرد؛ سال گذشته کنفرانس تخصصی پل برگزار شد و امسال در کنار این کنفرانس برگزاری دومین دوره در دستور کار قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها