اولین همایش تربیتی خانواده متعالی در راستای طرح شهید بهنام محمدی با حضور دانش آموزان مدارس و جمعی از اولیای دانش‌آموزان و با همکاری بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه کلات و اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۵۱۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان در این همایش تریتی ‍ تلازم بین حق و تکلیف را برای به سرانجام رسیدن راهبرد‌ها و راهکار‌ها در جامعه لازم و ضروری دانست و گفت: اگر قبول کنیم به عنوان یک شهروند اجتماعی حقوقی داریم پس در قبال آن هم مسئولیم.

دکتر داریوش پایسته اولین نهاد موثر در جامعه را خانواده دانست و افزود: عده‌ای از اندیشمندان خانواده را مجموعه‌ای می‌دانند که اجزای آن می‌تواند در صورت بروز هر گونه مشکلی خود را ترمیم کنند، چرا که در این سازمان و مجموعه همه چیز نهادینه شده است.

وی یکی از دلایلی که خانواده‌ها را به برقراری ارتباط با هم وا می‌دارد ارتقاء منفعت آن خانواده دانست.

مدیر آموزش و پرورش کلات تربیت صحیح، حق ایجاد شغل، حق زندگی سالم را از حقوق اصلی خانواده و عناصر مطلوب، نیروی کار، مولد بودن و... را از تکالیف اجتماع خانواده دانست و گفت: باید ارتباط بین سیستم‌های خانواده و تکالیفی همچون کار، تحصیلات، زندگی خوب و... بدرستی شکل بگیرد تا کارایی تشکل‌ها پایین نیاید.

پایسته در ادامه گفت: همانطور که همه میدانیم پدر و مادر دو شاکله اصلی نهاد خانواده شناخته شده و فرزند محصول این دو عنصر می‌باشد. تا وقتی که فرزندی در خانواده وجود نداشته باشد تکلیفی هم وجود ندارد، ولی وجود فرزند است که تلازم بین حق و تکلیف را بوجود می‌آورد.

وی به نقش مدیریتی پدر و تاثیر مادر بر فرزند اشاره کرد و افزود: رفتار پدر به عنوان الگو بر فرزند، هویت بخشی خواهد بود و مادر نیز به عنوان نگهبان و حامی اصلی او بشمار می‌رود.اولین پناهگاه فرزند آغوش مادر است، اگر این پناهگاه ایمن باشد باعث رشد و ارتقای فرزند خواهد شد. اگر این مقوله‌ها و نقش‌ها بدرستی در کنار هم قرار نگیرند قطعا صدمات شدیدی به فرزند خانواده وارد می‌شود، که جبران آن چه بسا امکان پذیر نباشد.

وی در پایان به مادران حاضر در همایش توصیه کرد تا پایبندی به ارزش‌های سه محیط دین، اجتماع و خانواده را از نشانگان خود قرار دهند و گفت: ارزش‌های ملی، اسطوره‌ای، تاریخی و مذهبی را به فرزندان خود بیاموزید و در کنار نهاد مدرسه اصل ارتباط با آنان را فراموش نکنید چرا که در خانواده‌ای اگر به ارتقاء فکر شود افرادی همچون شهید حججی‌ها رشد خواهند کرد تا بدون هیچ ترسی و با قامتی راست پای در میدان دفاع از ناموس خود بگذارند و به شهادت برسند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها