خبرهای داغ:
برای مخاطب نوجوان منتشر شد؛

کشف زندگی در دنیای زیر آب با چهار کتاب

بخش کودک و نوجوان نشر چشمه چهار عنوان کتاب را با موضوع زندگی در زیر آب برای کودکان و نوجوانان منتشر کرد.
کد خبر: ۹۰۸۹۵۷۸
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بخش کودک و نوجوان نشر چشمه مجموعه چهار کتاب خود را با موضوع آشنایی با دنیا زندگی در زیر آب  و با عناوین «کوسه خندان»، «خرچنگ دست و پا چلفتی»، «هشت پای گیگیلی» و «ماهی بی‌قرار» منتشر کرد.

مجموعه کتاب‌های تصویری داستان‌های زیر آب نوشته‌ی روت گالووی، نویسنده و تصویرگر انگلیسی در چهار جلد با عنوان‌های، خرچنگ دست‌وپا چلفتی، کوسه‌ی خندان، هشت‌پای گیگیلی و ماهی بی‌قرار به ترجمه‌ی ‌علی مولوی در ۳۲ صفحه‌ی تمام رنگی (مصور) برای گروه سنی الف و ب ( ۳ تا ۶ سال) در بخش کتاب‌های کودک و نوجوان نشرچشمه با عنوان  «کتاب چ» منتشر ‌شد.

ماهی بی‌قرار داستان بچه‌ماهی پرانرژی و بازیگوشی به نام تیدلر است که هیجان کشفِ جهان اطراف‌اش را دارد. کنجکاوی‌های تیدلر و سوال‌های بی‌انتهایش او را درگیر ماجراهایی می‌کند. نویسنده در این کتاب جسارت کشف کردن و تجربه‌ی ماجراجویی را می‌آموزد. تیدلر در طول داستان با ماجرای غیرمنتظره‌ای درگیر می‌شود و در نهایت از دل اتفاق، خرسند بیرون می‌آید. آن‌قدر راضی از کشف‌های کوچک و بزرگ‌اش که در انتهای داستان این مادرش است که به انتظار می‌نشیند تا تیدلرِ کوچک خستگی‌اش را در کند و تجربه‌ها و هیجان‌هایش را با او شریک شود.

هشت پای گیگیلی داستانِ هشت‌پای منحصر به فردی‌ است که علاقه‌ی زیادی به قلقلک دادن موجودات دیگر و خنداندنشان دارد. جهانِ فانتزی و ایده‌آل‌های این هشت‌پای خوش‌ذوق مثل هر مسئله‌ی دیگری مخالف‌هایی دارد. مگر همه از قلقلک شدن و خندیدن خوششان می‌آید؟ معلوم است که نه. پس این هشت‌پای خوش‌ذوق چه‌طور باید هیجانات و علاقه‌اش به خنداندن دیگران را مدیریت کند؟ این یکی از همان نکاتی است که خردسال با خواندن داستان هشت‌پای گیگیلی می‌آموزد.

کوسه‌ خندان هم داستان کوسه‌ای است که در خندیدن بسیار سخاوتمند است و این منحنی دوست‌داشتنی را از هیچ کسی دریغ نمی‌کند. پس چرا وقتی لبخند می‌زند همه پا به فرار می‌گذارند؟

لبخند کوسه‌ی خندان برخلاف تصور خودش زیادی کشدار و پردندان است و دیگران را به وحشت می‌اندازد. گاهی واکنش‌ها و نقدهای دیگران باعث دلسردی و ناامیدی می‌شوند. اما همین لبخند استثنایی‌ است که او را به یک قهرمان واقعی تبدیل می‌کند.

خرچنگ دست‌وپا چلفتی داستان خرچنگی‌ است که چنگال‌های تیزی دارد و همین چنگال‌ها برایش دردسرهای زیادی درست می‌کند تا جایی که از گروه دوستان طرد می‌شود و آرزو می‌کند کاش موجود دیگری بود یا دست‌ها و بازوهای دیگری داشت. اما در طول داستان با شناخت درست توانایی‌اش و استفاده‌ صحیح از این توانایی در مسیر درست، نه تنها خودِ حقیقی‌اش را می‌پذیرد، بلکه مورد تحسین دیگران هم قرار می‌گیرد.

یادآوری می‌شود که کتاب هشت‌پای گیگیلی و کوسه‌ خندان جایزه‌ کتاب پورسموث در سال ۲۰۰۴ و جایزه‌ی کتاب کودکان ناتینگهام در سال ۲۰۰۵ از آن خود کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها