خبرهای داغ:
«کتابچه مخوف» داستان دختری است که برای فرار از ترس‌هایش سفر می‌کند، اما در اتفاقی جالب او ساکن خانه مرده‌‌های بی‌قرار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۹۶۰۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ژانر وحشت در سال‌های گذشته از جمله ژانرهای مورد استقبال نوجوانان است؛ ژانری که هم موافقان پر و پاقرصی دارد و هم مخالفان جدی. برخی معتقدند که این ژانر ادبی در تقویت هوش هیجانی نوجوانان مؤثر است و به آنها کمک می‌کند که بر ترس‌هایشان غلبه کنند و بدانند که برای غلبه بر ترس‌هایشان همیشه یک راه حل وجود دارد. در مقابل برخی نیز بر این باورند که خواندن این دسته از کتاب‌ها برای نوجوانان، به خصوص نوجوانان ایرانی که عمدتاً در شرایط پراسترس زندگی می‌کنند، بر ترس‌هایشان افزوده و اثرات جبران‌ناپذیری بر ذهن آنها خواهد گذاشت. در مقابل این دو گروه، مخاطبان نوجوان قرار دارند که بی‌‌‌توجه به نقل قول‌های یاد شده به این ژانر ادبی علاقه دارند و آن را مطالعه می‌کنند.

بازار کتاب ایران نیز با توجه به این استقبال، در سال‌های گذشته اقدام به انتشار آثار متعدد از نویسندگان غربی در این ژانر کرده است. انتشارات پیدایش که تاکنون عناوین متعددی از نویسندگان صاحب‌نام در این رابطه منتشر کرده است، در تازه‌ترین کار منتشر شده خود به سراغ کتابی از دن پابلوکی رفته است. پابلوکی که دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشگاه سیراکیوز آمریکاست، تاکنون آثار متعددی در ژانر وحشت برای گروه سنی نوجوانان منتشر کرده که برخی از آثار او به زبان‌های دیگری چون فرانسه، یونانی و لهستانی ترجمه و عرضه شده است.

بیشتر بخوانید

انتشاران پیدایش از مجموعه آثار او در ژانر وحشت، «کتابچه مخوف» را انتخاب کرده است. این اثر روایتگر داستان دختری است که با سفر به وایت چپل درصدد غلبه بر ترس‌هایش است، اما در ماجرایی جالب او ساکن خانه پیرزنی شده که مرده است و این آغاز داستان او در این خانه است. در معرفی این کتاب آمده است: کسیدی معتقد است اگر ترس‌هایش را در دفترچه‌اش بنویسد، ترس‌ها قدرت‌شان را از دست می‌دهند و او بر آنها غلبه می‌کند.

او نیویورک را ترک می‌کند تا تابستان را در وایت چپل بگذراند. ابتدا فکر می‌کند ترس‌هایش را پشت سر گذاشته است. ولی وایت چپل دیگر آن جای زیبا و آرامش‌بخشی که یادش می‌‌آید، نیست. زنی که در همسایگی‌شان زندگی می‌کرده حالا مرده و خانه نفرین‌شده‌اش رازهای پیرزن را در دل خود مخفی کرده است. کسیدی می‌داند که مرده‌های بی‌قرار منتظر فرصتی هستند تا از قبرهای‌شان بیرون بیایند. دنیا سیاه‌تر از آن است که کسیدی فکرش را می‌کرد.

نشر پیدایش «کتابچه مخوف» را با ترجمه مهرداد مهدویان در 500 نسخه و با قیمت 50 هزار تومان منتشر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها