خبرهای داغ:
امام جمعه بندرترکمن با اشاره به قعطنامه سنای آمریکا درباره پایان دادن حمایت آمریکا به عربستان‎سعودی در یمن گفت: این قطعنامه نشانه شکست آمریکا و دیگر جنایتکاران در یمن است.
کد خبر: ۹۰۸۹۶۲۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از فارس ، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ترکمن، با اشاره به تصویب قطعنامه‎ای در سنای آمریکا برای پایان دادن به حمایت آمریکا از ریاض گفت: جالب است که بعد از گذشت چهار سال از حمایت آمریکا از جنایات عربستان‎سعودی به یمن، سنای آمریکا چنین قطعنامه‎ای را تصویب می‎کند و برای خروج نیروهای آمریکایی از جنگ یمن فرصت 30 روزه تعیین می‎کند.

وی ادامه داد:این قطعنامه نشانه شکست آمریکا و دیگر جنایتکاران در یمن است در حالی که می‎خواستند در طول دو هفته یمن را نابود کنند بیش از چهار سال ناموفق ماندند و جنایات آنها در سوریه نیز بعد از چند سال ناکام ماند.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از خانواده‎های شهدا اظهار کرد: معظم‎له در این دیدار فرمودند این روحیه و این اعتقاد است که جوانِ مؤمنِ انقلابیِ ما را در مقابل حوادث، مثل کوه استوار نگه می‎دارد، بعضی از عناصر انقلابی از راه برگشتند؛ انقلاب ریزش داشته است، دلِ کسانی بسته‌ی به دنیا شد. صدر اسلام هم همین‌جور بود.

منصوری ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار رویش‎ها را از معجزه انقلاب اسلامی دانستند و فرمودند بعد از 40 سال شما می‌بینید جوان مؤمن مسلمان که نه امام را دیده است، نه انقلاب را دیده است، نه دوران دفاع مقدس را دیده است، نه آن حماسه‌ها را از نزدیک دیده، امّا امروز با روحیه‌ی انقلابی، مثل همان جوانِ اولِ انقلاب -مثل همّت و خرّازی و بزرگانی از این قبیل- میرود وسط میدان و با علاقه، با احساس مسئولیّت، با شجاعت تمام در مقابل دشمن می‌ایستد.

وی افزود: معظم‎له در بخش دیگر از این دیدار به جنایت عربستان‎سعودی در یمن اشاره کردند و فرمودند در یمن جنایت را سعودی‌ها دارند می‎کنند اما شریک این جنایت، آمریکایی‌ها هستند.

امام جمعه بندرترکمن به سخنان اخیر رئیس جمهور در مورد FATF   اشاره و یادآور شد: انتظار ما از رئیس جمهور چیز دیگری است و در حالی که ایشان همیشه در سخنان خود نسبت به وحدت و همدلی تأکید دارند اما متأسفانه گاهی اوقات در سخنان خود به دیگران توهین می‎کنند.

منصوری اضافه کرد: آقای روحانی در سمنان اعلام کردند FATF خوب باشد یا بد، باید آن را بپذیریم و اگر FATF  نباشد اجناس ارزان نمی‎شود، این همان سخنی است که هنگام برجام مطرح کردند و گفتند هر توافقی بهتر از توافق نکردن است و در 20 مهرماه سال 1394 گفتند با امضای برجام اجناس 20 درصد ارزان‎تر می‎شود این در حالی است وزیر امور خارجه صراحتاً در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند با پیوستن به کنواسیون FATF مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‎شود.

وی متذکر شد: در نامه‎ای که عده‎ای از اساتید دانشگاه و حوزه در خصوص FATF برای آیت‎الله مکارم شیرازی نوشته بودند، آیت‎الله مکارم شیرازی بعد از تحقیقات صورت‎گرفته اعلام کردند این قانون در تضاد با قوانین اسلامی و مخالف مصالح مسلم ما است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سخنرانی 19 آذرماه 1397 درباره  FATF توضیح داد: آقای رئیس جمهور با این سخنان خود به یک مرجع تقلید و شورای نگهبان که از FATF اشکالاتی گرفتند توهین کردند در واقع این سخن ایشان توهین به مراجع و مقام معظم رهبری است.

منصوری متذکر شد: در حالی که عده‎ای در نامه آیت‎الله یزدی به آیت‎الله شبیری‎زنجانی که یک مسأله طلبگی بود جنجال به پا کردند در خصوص سخنان رئیس جمهور و توهین به مراجع تقلید سکوت پیشه کردند، ما از آقای رئیس جمهور انتظار داریم ابتدا خود به سخنان و وعده‎هایی که می‎دهند عمل کنند و اگر از اتحاد و همدلی سخن می‎گویند ابتدا خود به آن عمل کنند.

*سکوت سنگین اروپا و آمریکا در تظاهرات مردمی فرانسه

وی به خشونت پلیس فرانسه بر علیه مردم این کشور گفت: در حالی که در چندین هفته اخیر خشونت بسیار تندی در فرانسه شکل گرفته و 89 هزار پلیس در مقابل مردم ایستادند اروپا و آمریکا سکوت کرده‎اند.

امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد: زمانی که  عده‎ای از مردم بر علیه دولت‎های حامی آمریکا اعتراض کنند آمریکا از آن دولت‎ها حمایت و مردم را سرکوب می‎کند اما اگر در دولت‎هایی که مخالف آمریکا هستند مردم اعتراض کنند آمریکا به مردم آن دولت‎ها اسلحه می‎رساند.

منصوری افزود: اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از سکوت اروپایی‎ها در تظاهرات مردمی فرانسه خطاب به آمریکا گفت دیگر حق ندارید به ما درس دموکراسی و حقوق بشر بدهید، ما انتظار داریم دولتمردان جمهوری اسلامی ایران نیز به مکرون، رئیس جمهور فرانسه تذکر می‎دادند و کاش جهان از این قضایا بیدار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها