نماينده ولي فقيه دراستان مركزي ؛

امنيت و استقلال جمهوري اسلامي ايران قابل مذاكره نيست/ توان موشكي ايران از موئلفه هاي قدرت كشور است/ خودروسازان به دنبال صادرات باشند ، نه تحميل هزينه اضافي به مردم

نماينده ولي فقيه در استان مركزي ، قدرت دفاعي و امنيت ملي را غيرقابل مذاكره دانست و گفت : استقلال ، عزت و شكوه ايران اسلامي قابل مذاكره با هيچ كشوري نيست و دشمنان غلط ميكنند كه بخواهند به ملت ايران فشار وارد نمايند.
کد خبر: ۹۰۸۹۶۳۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه دراستان مركزي و امام جمعه شهرستان اراك در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با هشدار به توطئه هاي جبهه استكبارعليه جمهوري اسلامي ايران گفت : دشمنان در چهل سال انقلاب اسلامي هميشه به دنبال توطئه و تسليم ملت ايران بوده اند و البته اين آرزوي خود را به گورخواهند برد .

آيت الله دري به روايتي ازامام علي(ع)و امام صادق (ع) درخصوص قلب واقعي انسان مومن اشاره و افزود : اصل انرژي قلب هر انسان مومني به اخلاص و ايمان واقعي به خداوند متعال ميباشد و اين قلب سليم انسان را به درجات عالي خواهد رساند .

وي در ادامه به شخصيت امام راحل اشاره و خاطرنشان كرد : نداشتن تعلقات دنيوي ومادي و همچنين ايمان و اخلاص دروني بنيانگذار جمهوري اسلامي باعث شد، رژيم طاغوت و استكبار با آن همه قدرت دنيايي خود، نتوانند درمقابل ايشان حركتي كنند و همين قلب پاك و ايمان دروني قوي ايشان بود كه هر آنچه كه بدست آمده بود را ازلطف و عنايت خداوند ميدانست.

عضو مجلس خبرگان رهبري ، تقوي الهي را لازمه رسيدن به درجات عاليه دانست و افزود : براي قبولي در درگاه خداوند متعال و ائمه معصومين (ع) رعايت تقواي الهي و قلب سليم لازم و ضروري است و در اين راه بايد از اميال نفساني و شيطاني خود دوري نمائيم .

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با تبريك ميلاد با سعادت امام حسن عسكري (ع)،گفت: عمر با بركت 28 ساله امام عسكري (ع) در دوراني بود كه بني عباس با خفقان شديد خود ،در پي دنبال شهادت امام زمان(عج) بود كه باعنايت خداوند متعال و تدبير امام عسكري (ع) موفق به اين عمل نشدند و وجود مبارك امام مهدي (عج) را براي آغازغيبت صغري آماده نمودند .

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ، وحدت حوزه و دانشگاه را نياز ضروري كشور دانست وتصريح كرد : حوزه هاي علميه و دانشگاهها به مانند يك هواپيماي دو موتوره براي كشورهستند ؛ كه اين دو جريان بسيار اثرگذار و مهم خواهند بود .

وي در همين خصوص افزود : دشمنان هميشه به دنبال ياس و نااميدي مردم از ادامه انقلاب هستند و دانشگاهيان بايد با تلاش و كارعلمي مضاعف به دنبال پاسخگويي نيازهاي مهم علمي كشور در زمينه هاي صنعتي ، كشاورزي و... باشند .

نماينده ولي فقيه دراستان مركزي ، قدرت دفاعي و امنيت ملي را غيرقابل مذاكره دانست و گفت : استقلال ، عزت و شكوه ايران اسلامي قابل مذاكره با هيچ كشوري نيست و دشمنان غلط ميكنند كه بخواهند به ملت ايران فشار وارد نمايند.

آيت الله دري دراين خصوص تصريح كرد : توليد ، توسعه و آزمايش هاي موشكي ايران بخشي از توان امنيتي و استقلال كشور مي باشد و آزمايش اخير موشكي ايران ، ربطي به قطعنامه هاي سازمان ملل هم ندارد ؛ ملت و دولت ايران هرگز تن به ذلت و خواري در مقابل دشمنان نخواهند داد .

وي با مهم دانستن فناوري در سطح كشور، گفت : دانش وسيله اي براي رسيدن به تكنولوژي صنعتي و كشاورزي و استفاده از منابع طبيعي و انساني خواهد بود و كار علمي و توليد علم در كشور نياز به كارجدي دارد.

امام جمعه اراك همچنين افزود : استان مركزي در بخش هاي كشاورزي ، دامداري و صنعتي داراي ظرفيت هاي بسيارخوبي است و بايد صنايع بزرگ را به صنايع كوچك و هايتك تبديل كنيم و نيايد در صنايع تبديلي به دنبال خام فروشي باشيم كه نقش دانشگاهيان و مراكزعلمي دراين خصوص مهم و حياتي خواهد بود .

نماينده ولي فقيه دراستان مركزي درادامه با انتقاد ازصنعت خودروي سازي كشور و تحميل هزينه هاي اضافي به مردم گفت : بالا بردن توان رقابت و صادرات صنعت خودروسازي درسطح دنيا ، به ارزآوري يراي كشور و همچنين اشتغال بيشتر منجر خواهد شد و نبايد با مديريت اشتباه وغير اصولي ، باعث تحميل هزينه هاي اضافي به مردم باشيم .

وي آباداني هركشوري را به صادرات آن كشور دانست و افزود : قدرت صادرات دربخش هاي مختلف صنعتي مانند خودرو و همچنين صنايع مهم ديگر كشور ميتواند به سود دو برابري نسبت به فروش نفت خام دركشور منجر شود و اين حركت نياز به اقدامات اصولي دولت دارد .

عضو مجلس خبرگان رهبري به مسائل منطقه و حوادث كشور فرانسه هم پرداخت و گفت : حوادث اخير در فرانسه بايد براي كشور ما فرصتي باشد كه به دنبال ايجاد تعاوني هاي بزرگ و سهيم شدن مردم دراين امربود و نبايد امكانات كشور دراختيار برخي افراد خاص باشند.

آيت الله دري نجف آبادي به توصيه هاي رهبري به بانك مركزي در خصوص بالا رفتن پول ملي پرداخت و افزود: بالا رفتن ارزش پول ملي كشور و تشويق و حمايت جدي از توليد ملي ، از تاكيدات رهبري به رئيس كل بانك مركزي بود و بايد براي رسيدن به اين هدف بايد از منابع و وامهاي غيرضرور وغيرتوليدي هزينه شود و توجه به اين امر راه پيروزي بر تورم موجود بر كشور خواهد بود.

ارسال نظرات