خبرهای داغ:
اهواز – نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایرانی ها در ایجاد تمدن اسلامی که قرن ها توانست دنیا را مدیریت کند، نقش بی بدیلی دارند.
کد خبر: ۹۰۸۹۶۴۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله عبدالکریم فرحانی اظهار کرد: برای اینکه غربی‌ها تمدن ما را انکار کنند، آمدند توطئه ایرانی بودن و اسلامی بودن را بین ما رواج دهند نه اینکه به‌دنبال رواج تمدن اسلامی ما باشند. به مردم عرب‌ گفتند تمدن شما عربی است، به مردم فارس‌ گفتند تمدن شما ایرانی است در حالی که واقعیت اصلی تمدن اسلامی ما است، همان تمدنی که پنج قرن با قطع نظر از قومیت و دیگر مسائل توانست دنیا را اداره کند و البته ایرانی‌ها در به‌وجود آمدن این تمدن، نقش بی‌بدیلی داشتند.

 

وی ادامه داد: این نظام مقدس ما نشان داده می‌تواند توانایی‌های دانشجویان را به دنیا نشان دهد. روزی که آن حرکت انقلابی در برابر آمریکا و نیکسون شکل گرفت، آغاز آن از دانشگاه‌های ما بود.

آیت الله فرحانی بیان کرد: خوزستان ما در شکل‌گیری تمدن اسلامی نقش بسیار عجیبی داشته، سابقه دانشگاه جندی شاپور، سابقه دروازه تشیع بودن ما و ورود امام رضا بیانگر نقش مؤثر خوزستان در تمدن اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت گفت: ما الان در شرایطی هستیم که رهبر معظم انقلاب دارد این امید را در دنیا به‌وجود می‌آورد که تحت هدایت الله می‌توانیم دنیا را مدیریت کنیم، خوزستان نیز در ایران چنین شرایطی دارد و این ظرفیت تمدنی در این استان محقق شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: من در مجلس خبرگان می‌گویم من از خوزستانی می‌آیم که سال‌ها است برادران خوب خوزستانی من از همه قومیت‌ها در سایه اسلام برای استقلال این نظام مقدس و ایرانی آباد تلاش می‌کنند. امروز چنین عزمی در برخی دوستان و مسئولان وجود دارد و مسائل دارد پیگیری می‌شود اما ما یک مطالباتی داریم.

آیت الله فرحانی اظهار کرد: مسئله اشتغال دانشجویان، مسئله اشتغال بومی و استفاده از ظرفیت بالای نیروها چه در عرصه کار و چه در عرصه کار و چه در عرصه مدیریت، از توقعات اصلی ما هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان بیان کرد: خوزستان یک ظرفیت است، با عدم رسیدگی و پیگیری نکردن‌های برخی از ما، این ظرفیت به نقطه ضعف تبدیل می‌شود که توقع ما این است که هر چه زودتر این روال درست شود.

وی افزود: فردی عنوان کرد؛ مردم کشور به خاک خوزستان مدیونند که من می‌گویم به آب خوزستان هم مدیونند؛ مگر ایران به نفت و گاز و بنادر خوزستان مدیون نیست؟ اصلا همه ظرفیت‌های خوزستان متعلق به نظام اسلامی است اما حق مردم این استان است که با این همه قبولی در امتحانات در مقاطع مختلف و ایثارگری و ارادتی که نشان داده‌اند، به آن‌ها رسیدگی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها