خبرهای داغ:
به همت مرکز بین‌المللی پژوهش‌ها و مطالعات «العمید»؛
اولین چاپ از جلدهای دوم و سوم دانشنامه خطبه‌های نمازجمعه که درمورد خطبه‌های سال ۲۰۰۵ / ۱۴۲۵ از سوی مرکز بین‌المللی پژوهش‌ها و مطالعات «العمید» منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۶۹۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرکز بین المللی پژوهش‌ها و مطالعات «العمید» وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر عباسی در راستای ادامه تلاش‌های خود برای تدوین طرح پژوهشی و مستندی از خطبه های نماز جمعه، اخیراً اولین چاپ از جلدهای دوم و سوم این دانشنامه را که درمورد خطبه های سال ۲۰۰۵ / ۱۴۲۵ است، منتشر کرد.

کریم حسین ناصح الخالدی، رئیس بخش دانشنامه ها و معجمها در مرکز بین المللی العمید گفت: با یاری خداوند این بخش از خطبه های نماز جمعه را که توسط نمایندگان مرجعیت در سال ۲۰۰۵ ایراد شده بود، چاپ کردیم. این سال آکنده از رخدادهای مهم و تغییرات پی در پی در عراق بود و اشغالگران خارجی در کشور حضور داشت و برای تدوین قانون اساسی کشور ما جهت برآورده کردن خواسته هایش و از بین بردن نشانه های هویت اسلامی در عراق و روی کار آوردن نظامی وابسته به نظامهای غربی تلاش میکردند.

وی افزود: مرجعیت عالی در نجف اشرف حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله العالی) با این طرح‌های مشکوک به مقابله برخواست و ایشان با آگاهی و هوشیاری خود و تقوایشان از طرحهای اشغالگران آمریکایی و نیتهای خبیثاته آن آگاه بودند. در این راستا، خطبه های نمایندگان مرجعیت عالی در نجف برای دعوت ملی گرایانه و اسلامی جهت حفظ ارزش‌های عالی اسلامی که شریعت اسلامی بر آنها تاکید نموده است و نیز دعوت به حفظ وحدت مسلمانان ایراد می شد.

الخالدی ادامه داد: خطبه های نماز جمعه در کربلا در سال ۲۰۰۵ میلادی حکایت داشت از آگاهی مرجعیت عالی در نجف اشرف نسبت به آنچه که در کمین عراق نشسته بود و طرح‌هایی که برای آینده آن چیده می ‌شد. به همین دلیل این خطبه ها وظیفه آگاهی بخشی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فکری، عقیدتی و عبادتی را دنبال می کردند. ما امیدواریم که این نسخه چاپی در اختیار پژوهشگران در حوزه های علمیه و اساتید دانشگاه و دانشجویان و پژوهشگران قرار بگیرد، زیرا که درون مایه این خطبه ها اسناد مهمی از مقطعی مهم از تاریخ عراق و همچنین معارف دینی مهمی را در بردارد که پژوهشگران از آن بی نیاز نیستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها