خبرهای داغ:
عضو شورای اداری بسیج رسانه آذربایجان شرقی در گفتگو با بسیج:

زنان در فضای مجازی آسیب پذیرتر از مردان/ وقوف زنان به کانون خانواده؛ سلامت جامعه

فعال رسانه ای و مدیر مسئول صدای زنان، گفت: آسیب هایی که اینترنت برای زنان به همراه دارد به مراتب بیشتر از مردان است چراکه زنان کانونی ترین نقطه خانواده قرار دارند و هرگونه کوتاهی در انجام مسئولیت ها سبب بروز مشکلات جبران ناپذیری برای تک تک اعضا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۷۹۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

معصومه شکوهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه ایجاد انواع کانال های فروش اینترنتی امکان خرید آسان و فوری را برای زنان فراهم آورده است، بیان کرد: این کانال ها نیز موجب شیوع بیمارگونه مصرف گرایی در بین زنان شده است به طوری که فرد از خرید هیچ چیزی راضی نشده بلکه همواره تشنه تر می شود.

وی اظهار داشت: قرار گرفتن در روابط نادرست و خارج از عرف اجتماع خود مشکل دیگری برای زنان است چراکه همین ارتباطات و لینک هایی که بسیار سرسری از آن ها عبور می کنیم بعضاً سبب از هم پاشیدن بنیان خانواده ها شده است.

شکوهی اضافه کرد: الگوهایی که مردان در اینترنت به عنوان زن ایده آل با آن روبرو هستند سبب تغییر توقعات آن ها از همسر خود می شود و در مقابل زنان نیز با تبلیغات بسیار پررنگ و هدفمند اینترنتی برای فروش کالا به مصرف بیشتر ترغیب می شوند که این نیز انتظارات آن ها را از همسر بالا برده و حتی در مواردی که خود زن شاغل باشد سبب اعمال تغییر در شیوه های مدیریت خرج کردن و خرید می شود.

این کارشناس روزنامه نگاری با بیان اینکه سرعت پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر چنان شدید بوده که بسیاری از افراد جامعه خواه ناخواه به این سیل خروشان پیوسته اند و کسانی که از همرنگ شدن با این جریان امتناع کنند ناگزیر بسیاری از مزایای آن را از دست خواهند داد، تاکید کرد: با این حال پذیرش بی چون و چرای همه شرایط آن بویژه از سوی زنان جامعه موجب از دست رفتن سرمایه های عظیم فرهنگ ایرانی و اسلامی ما خواهد شد.

وی  با تاکید به اینکه نقش زنان در نگهداری جامعه خانواده محور، نقش اساسی است، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که جهان ارتباطات است نقش زنان در حفظ و تحکیم بنیان فرهنگ اهمیتی مضاعف می یابد چراکه این نقش در مسائلی همچون حفظ بنیان خانواده، تربیت فرزندان، مدیریت همسر و فرزندان، مدیریت مصرف و بسیاری موارد دیگر نمود می یابد.

مدیر مسئول صدای زنان با تاکید به اینکه در اسلام و فرهنگ ایرانی و اسلامی، خانواده همواره یک نهاد مقدس به شمار می رود، اضافه کرد: در سراسر جهان نیز با وجود تغییر نقش ها همچنان نهاد خانواده اهمیت و مرکزیت خود را حفظ کرده است.

شکوهی ابراز امیدواری کرد: اگر زنان در جامعه ما به نقش خطیر خود وقوف لازم را داشته باشند می توانند کانون خانواده را با مدیریت درست و مدبرانه همچنان قدرتمند نگه دارند و از این طریق سلامت جامعه را تضمین کنند.

 وی تربیت درست فرزندان را از نکات مهمی دانست که باید به آن توجه جدی کرد و یادآور شد: در زمینه تربیت فرزند آموزش مستقیم به تنهایی کافی نیست بلکه زنان نیاز به دقت و بازبینی دائم الگوهای رفتاری خویش دارند تا بتوانند الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند چراکه آن ها آینه والدین خود هستند بخصوص دختران که به شدت تحت تأثیر مادران خود قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها