نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

امروز بیش از هر زمان دیگری نیارمند روحیه بسیجی هستیم

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهر خسروشاه اظهارداشت: برای تحقق شعار آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند نیار به روحیه خالص بسیجی زمان جنگ داریم، بطوری‌که اگر اتحاد داشته باشیم کل دنیا هم کاری در مقابل ما نمی تواند انجام دهد.
کد خبر: ۹۰۸۹۷۹۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان در ادامه ضمن اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به روحیه بسیجی داریم، گفت: زمانی که رئیس دانشگاه بودم با بچه هایم در کلیبر برای ساخت خانه های بهداشت کارگری می‌کردیم و این روند باعث ایجاد شور و شوق بین مردم شد و توانستیم بیش از ۶۰۰ خانه بهداشت با پشتوانه مردمی و بدون هیچ هزینه دولتی در استان بنا کنیم.

وی افزود: باید روحیه بسیجی را در پیش بگیریم که اگر انجام بشود آمریکا سهل است کل دنیا هم نمی‌تواند ما را از پا در بیاورد، نباید راه شهیدانمان را فراموش ‌کنیم این حرف را باید در عمل ثابت کنیم تا نشان دهیم اهداف انقلاب را به درستی به سرانجام رسانده ایم.

پزشکیان با اشاره به کاستی های طرح تحول سلامت، گفت: از مخالفان طرح تحول سلامت بودم، ۵ سال قبل در جلسه به آقایان گفتم که انجام ندهید که با کله زمین خواهید خورد، گفتند که چون از وزارت به پایین آمده مخالفت می‌کند، انجام دادند و ثمره آن را امروز می بینید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: آمریکا کاری را شروع کرده که هدفش از پا در آوردن نظام جمهوری اسلامی است، تنها از دولت نباید  انتظار داشت چراکه تا زمانی که همبستگی بین مردم نباشد هزار دولت هم بیاید مشکلات حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: کشور هایی مانند چین، روسیه و اروپا قدرت مقابله با آمریکا را ندارد ولی  با این حال ما می‌گوییم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، آری نمی‌تواند بکند زمانی که باهم باشیم و اتحاد داشته باشیم.

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه هدفم صحبت کردن نیست، آمده ام حرف ها و دغدغه های شما را بشنوم، گفت: خوشبختانه یکی از نیاز های اصلی این شهر  مرکز بهداشت بود که روند ساخت این مرکز به خوبی انجام می‌شود و غیر قابل مقایسه با سال های قبل است.

پزشکیان ادامه داد: در بخش راه‌سازی آنچه در خسروشاه انجام شده در شهرستان های بزرگ نیز شاهد آن نیستیم و مشکلاتی را که در این بخش عنوان شد را پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مملکت را درست کنیم باید با همان اعتقادی که زمان جنگ، بسیج داشت روی صحنه باشیم تا مشکلات را بدون هیچ چشمداشتی حل کنیم، بیان داشت: در زمان دانشجویی و ریاست دانشگاه همیشه سعی داشتیم با قدرت، باور و منطق صحیح در دانشگاه ها بحث کنیم نه اینکه داد و فریاد بکشیم و گمان کنیم با داد زدن می‌شود کاری انجام داد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اول و آخر هدف انجام یک کار برای مردم، باید نیت خدمت باشد نه اینکه برای تصدی پست و مقامی های دنیوی کاری را انجام دهیم.

وی یاد آور شد: حقوق ۲۰ میلیونی در مقابل با تعرفه های قانونی که دولت که برای هزینه جراحی و ویزیت دکتر ها گذاشتند چیزی نیست، نمیگویم حقوق کمی است بلکه در مقابل ۵۰۰ میلیون حقوقی که جراح با هزینه دولتی می گیرد، نجومی نیست.

پزشکیان ادامه داد: در هیچ جای دنیا پزشکان این همه پول نمی‌گیرند که ما در ایران پرداخت می‌کنیم، متاسفانه همه ما مقصر وضع موجود هستیم و اصلاح این موضوع زمان بر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر امروز سخنان حضرت علی را عمل می کردیم شاهد این گونه مشکلات که ناشی از برخی ظلم ها و بی عدالتی ها است نبودیم، خاطرنشان کرد: زمانی که وزیر بودم، اعتراض کردند که وقتی پول نداریم چرا این همه درخواست های متعدد دارید، گفتم اگر ندارید شما هم باید سر سفره که برای مردم باز کرده اید بنشینید نه اینکه سفره خود و مردم را جدا کنید، مشکل از آنجا ناشی شد که سفره مردم و مسئولین از هم جدا کردند.

وی ادامه داد: عدالت زمانی حاکم می‌شود که اگر امروز شخص عادی دارویی که نیاز دارد را در این مملکت پیدا نمی‌کند و یا مجبور است در صف منتظر بماند، باید من مسئول نیز همانند مردم منتظر و در صف باشم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار