خبرهای داغ:
آیت الله علماء امام جمعه کرماشاه در خطبه های نماز جمعه گفت ، زراعت کننده همانی که برداشت خواهد کرد که در این دنیا کاشته است
کد خبر: ۹۰۸۹۸۲۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله  علماء خطیب جمعه کرمانشاه  در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه با اشاره به سخنان امیرمومنان در خصوص تقوا گفت: تنها چیزی که جایگزین ندارد تقواست؛ تقوا مایه سعادت و خوشبختی انسان است.

علما با اشاره به اینکه دنیا مزرعه‌ی آخرت است عنوان کرد: با توجه به تاکیدات ائمه معصومین و آیات کلام الله می‌توان به اهمیت انجام عمل خیر یا شر در دنیا پی برد؛ هرآنچه که در این دنیا کشت کنیم همان را در دنیای باقی برداشت خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: زراعت کننده همانی را برداشت خواهد کرد که در این دنیا کاشته است؛ قیامت به معنای نتیجه و محصول عمل است، هر اندازه که عمل خیر در آن دخیل باشد، محصول بهتری به دست خواهد آمد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام پیش رو عنوان کرد: ۲۸ آذر ماه سال روز حملات موشکی عراق به شهر دزفول است؛ مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس زبان زد خاص و عام بود چراکه با وجود تمام فشارهای نظامی اما همچنان مدافع آرمان‌ها و واقعیت های انقلاب هستند.

 

علما در خطبه های دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با خانواده های معظم شهدا خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب تاکید داشتند که مراقب سال ۹۸ و سال های آتی باشیم؛ دشمنان کمر همت بسته‌اند تا علیه منافع جمهوری اسلامی توطئه کنند؛ هشدار رهبر انقلاب نشانگر واقعیتی انکار ناشدنی است، واقعیتی که سال هاست ایادی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌اند و آن واقعیت انحلال نظام اسلامی است.

وی در ادامه اظهار داشت: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند دفاع مردم از منافع ملی وانقلاب بود، همانا دشمن بر نقاط قوت ما انگشت گذاشته و به دنبال آن است که ما را از داشتن این نقاط قوت منصرف کند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم ایران تنها با داشتن روحیه‌ی شهادت طلبی به مقابله با توطئه های دشمن قیام کرده‌اند یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی و 40 سال انقلاب اسلامی اثبات کردیم که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل روحیه ی شهادت طلبی مردم ایران قد علم کند.

علما تاکید کرد: در بیانات امامین انقلاب به کرات از روحیه ی ایثار و شهادت طلبی سخن به میان است؛ معمار کبیر انقلاب در همین باره فرمودند: ملتی که ما داریم نمونه اش را در صدر اسلام پیدا نخواهید کرد.

 

ارسال نظرات