خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد :
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اصلی ترین و ریشه ای ترین موضوع برنامه های تربیتی تعمیق و ترویج برنامه ها و فعالیت های اقامه نماز در مدارس است که در صورت موفقیت در این زمینه کمک بزرگی به آموزش دانش آموزان نیز می شود.
کد خبر: ۹۰۸۹۸۴۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم اقامه نماز جماعت در دبیرستان دخترانه سعادت قزوین که به همراه نماینده ویژه رییس جمهور در امر نماز برگزار شد، افزود: خروجی همه مباحث آموزش و پرورش باید ترغیب بیشتر دانش آموزان به سوی نماز باشد زیرا بهترین محیط های آموزشی، مدارسی هستند که کتابخوان و نماز خوان بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: نماز باید درمدارس منسجم ، منظم و باشکوه هر چه بیشتر همه روزه با حضور معلمان و دانش آموزان در سطح مدارس برپا شود و همه برای برپایی این فریضه الهی احساس مسئولیت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت: برای تشویق دانش آموزان به نماز لازم است که معلمان در کنار دانش آموزان حضور داشته باشند زیرا این کار اثر بسیار خوبی روی دانش آموزان دارد.
رحمانی تاکید کرد: اساس طرح تحول بنیادین یکی از برنامه های جدی آموزش و پرورش، تلاش برای رفع موانع و فراهم کردن بستر مناسب ترویج و توسعه فرهنگ نماز در سطح مدارس کشور است.
وی افزود: در این میان جامع ترین نگاه به آموزش و پرورش در این است که هم بعد علمی و دانش افزایی دانش آموزان را تقویت کند و هم به بعد تهذیب و سازندگی روح و سلامت جسم توجه کافی داشته باشد.
رحمانی با تاکید بر تامین غذای فکر با علم و غذای دل با تهذیب در کنار غذای جسم برای دانش آموزان، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که روح یک جوان تغذیه سالمی داشته باشد.
وی یکی از مهمترین تغذیه های روح را نماز دانست و بیان داشت: در قرآن و احادیث به بحث نماز بسیار تاکید شده است چرا که از بسیاری از گناهان جلوگیری و ذکرخدا را در قلب و جان نیز تقویت می کند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها