معاون استاندار ایلام از تدوین سند توسعه اجتماعی استان تا سه ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۹۸۴۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد نوذری"، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی این استان، اظهار کرد: متاسفانه گسترش فناوری های نوین و شبکه های مجازی باعث شده افراد خانواده و اقوام و فامیل تنها به شکل غیرحضوری با یکدیگر ارتباط داشته و همانند قبل نتوانند حضوری از شرایط و مشکلات یکدیگر آگاهی پیدا کنند.

وی، تصریح کرد: استفاده از این فضاهای مجازی در کنار مزایایی که به دنبال دارد ولی به دلیل استفاده بیش از حد افراد باعث دور شدن اقوام و فامیل از یکدیگر شده و کمتر به شکل حضوری ملاقات می کنند.

معاون استاندار ایلام، گفت: این وضعیت باعث کمرنگ شدن صله رحم که مورد تاکید دین مبین اسلام است شده و محبت بین اقوام و دوستان و آشنایان میان یکدیگر کمتر و کمتر می شود.

نوذری، افزود: هرچه این وضعیت ادامه پیدا کند به بروز آسیب های اجتماعی دامن می زند چراکه بسیاری از مشکلات و ناراحتی های میان افراد با گفتگوی رو در رو ، حضوری و با صحبت کردن قابل رفع شدن است.

وی، بیان کرد: باید در جهت تقویت گفتمان میان خانواده ها با یکدیگر برنامه ریزی کنیم چراکه یکی از اصول اساسی در تاب آوری مشکلات همین موضوع است.

معاون استاندار ایلام از تدوین سند توسعه اجتماعی استان تا سه ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: این سند با سه رویکرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با اولویت کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا نشاط اجتماعی خواهد بود.

 

 

ارسال نظرات