سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل در گفت و گو با «بسیج»؛
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: بیکاری در اردبیل که سبب شده این استان در رتبه‌های بالای جدول قرار گیرد، امروز یکی از دغدغه‌های گروه بسیج سازندگی است تا جایی که با وجود مشکلات متعدد به دنبال تحقق فرصت‌های واقعی اشتغال است.
کد خبر: ۹۰۸۹۹۴۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
ایجاد فرصت واقعی اشتغال با ورود بسیج سازندگی به عرصه کار آفرینی
سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل با اشاره به سیاست کلی بسیج سازندگی در اشتغال زایی اظهار داشت: با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی اشتغال زایی مهمترین امری است که پیگیری و دنبال می‌شود که با توجه به وضعیت حاکم بر جامعه و تحریم‌ها، بسیج سازندگی به دنبال تقویت ظرفیت‌ها و استفاده از توان گروه‌های مردمی و در ادامه اشتغال زایی است.

وی تصریح کرد: تاکید ما بر روی رونق مشاغل خانگی است؛ چرا که مشاغل خانگی خود به نوعی تقویت پدافند غیرعامل است. در صورتی که یک واحد تولیدی بزرگ به دلایلی از فعالیت بازماند، زیان آن متوجه تمامی کارکنان است و این در حالی است که در مشاغل خانگی به مراتب زیان تحمیل شده کمتر خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل افزود: در بخش آموزش و توانمندسازی، آموزش‌های لازم در پایگاه‌های بسیج، مساجد و محلات به افراد ارائه می‌شود و در رونق فضای کسب و کار سیاست تقویت تولید و فروش محله محور دنبال می‌شود.
ایجاد فرصت واقعی اشتغال با ورود بسیج سازندگی به عرصه کار آفرینی
سرهنگ پیرجاهد با بیان اینکه در بخش سرمایه افراد تشویق می‌شوند که به جای استفاده از وام‌های با نرخ بالا با سرمایه‌های کوچک خود کسب و کاری را آغاز کرده و مرحله به مرحله نسبت به ارتقا سرمایه و وسعت بخسیدن به کسب و کار خود اقدام کنند، گفت: در بخش فروش نیز با اقدامات مختلف از جمله تفاهم نامه با شرکت یاس، اپلیکیشن سنبل و حتی استفاده از شبستان‌های مساجد و اماکن بلااستفاده به دنبال ایجاد فرصت جهت فروش محصولات تولیدی هستیم.

وی اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا وام تعیین کننده شغل موفق نیست چرا که زمانی که فرد متقاضی وام با تسهیلات ۱۸ درصد ارائه می‌شود در واقع حتی سرمایه در اختیار وی نیز با کمترین غفلتی از دست رفته و منجر به بدهی به جای اشتغال زایی خواهد شد لذا ما تلاش کردیم با تسهیلات کم بهره فرصت‌های شغلی را حمایت کنیم.
ارسال نظرات