فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهید خلبان کشوری در سیمرغ:
سرتیپ دوم خلبان قربانی با بیان اینکه شهید چمران شهید کشوری را ناجی پاوه می‌دانست، گفت :‌ اولین پرواز شب عملیاتی که در منطقه کردستان انجام شد توسط شهید کشوری صورت گرفت که حتی قبل از انقلاب هم کسی چنینی پرواز شبی را انجام نداده بود.
کد خبر: ۹۰۸۹۹۴۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی در نوزدهمین یادواره امیران، سرداران و ۱۵۰ شهید شهرستان سیمرغ با محوریت امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری، با بیان اینکه شهید کشوری باید الگوی همه جوانان ما باشد، گفت : دشمن تمام همت خود را گذاشته است تا یک خواننده یا فوتبالیست را به الگوی جوانان تبدیل کند چراکه ما کوتاهی کردیم در حالیکه باید برای شهدای خود سنگ تمام بگذاریم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خانواده شهدا عزیزان خود را تقدیم کردند و امروز هم مثل کوه پشت ولایت ایستاده‌اند و از انقلاب و اسلام پشتيباني مي کنند افزود :‌ برگزاری یادواره‌های شهدا ، باعث ضربه زدن به دشمن و پادزهری در برابر اقدامات دشمن است.

قربانی با اشاره به اینکه امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین یگان هوایی خاورمیانه و پشتیبان ولایت و مردم عزیز است، گفت :‌ افتخار می‌کنیم که به‌عنوان ادامه‌دهنده راه شهدا مثل شهید کشوری هستیم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شهدا اصل ولایت‌پذیری بودند افزود : زمانی جنگ شروع شد که سپاه به آن صورت شکل نگرفته بود، ارتش دچار تغییر و تحولاتی شده بود همچنین قبل از دفاع مقدس هم قائله‌های غرب، جنوب و گنبد را داشتیم که شهید کشوری و سایر شهدای هوانیروز نقش بسزایی در آن داشتند.

سرتیپ دوم خلبان قربانی با بیان اینکه شهید چمران شهید کشوری را ناجی پاوه می‌دانست، گفت :‌ اولین پرواز شب عملیاتی که در منطقه کردستان انجام شد توسط شهید کشوری صورت گرفت که حتی قبل از انقلاب هم کسی چنینی پرواز شبی را انجام نداده بود.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شهید کشوری و سایر شهدا ازنظر قرآن، مسائل اعتقادی و اصل ولایتمداری واقعاً الگو و اسوه یک انسان مسلمان و یک انسان وارسته هستند، تصریح کرد: شهدای ما متأثر به اصل ولایتمداری بودند.

قربانی با بیان اینکه زمانی که جنگ نابرابر علیه کشور ما شروع شد ، شهید کشوری تیم‌های بکاو و بکش را برای اولین بار به راه انداخت، اظهار کرد: نیروی هوایی ما در همان اوایل جنگ با انجام عملیات مروارید نیروی دریایی عراق را از بین برد و عملیات اچ ۳ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا تدریس می‌شود.

وی گفت: امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مأموریت‌هایی که در چهارگوش کشور در پشتیبانی از قرارگاه‌های ارتش، سپاه، هنگ مرزی و نیروی انتظامی حضور دارد ، هوانیروز در بحث مردم یاری و در کنار مردم نيز حضور دارد.

قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر پوشش اورژانس هوایی ۱۷ استان کشور بر عهده هوانیروز است که در خدمت مردم عزیز هستیم، افزود :‌هرکجا که مشکلی به وجود آید هوانیروز اولین یگانی است که خود را به صحنه می‌رساند و در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه هوانیروز در نصف روز حدود ۶۰۰ سورتی پرواز انجام داد که در دنیا بی‌سابقه بود و ۱۱۰۰ مصدوم در نصف روز جابجا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها