فرمانده انتظامی مریوان از کلاهبرداری ۲۴۰ میلیاردی گوشی تلفن همراه و دستگیری ۲۸ نفر از اعضای این باند توسط پلیس امنیت شهرستان مریوان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۹۹۶۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
سرهنگ " سلمان حیدری " فرمانده انتظامی شهرستان مریوان در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کردستان، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام فراخوان عمومی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سطح شهرستان مریوان مبنی بر واگذاری سیم کارت رایگان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران دریافتند فرد یا افرادی پس از اخذ مدارک هویتی شهروندان با همکاری ۲ دفتر خدمات ارتباطی نسبت به ثبت نام آنان در سامانه یکی از اپراتور‌های تلفن همراه برای واگذاری سیم کارت رایگات اقدام می‌کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: سپس کلاهبرداران باوقفه حدودا" ۲ هفته ای، سیم کارت‌های فعال شده را قبل از واگذاری و بدون اطلاع افراد به شهرستان‌های بانه و سقز به منظور ثبت غیر قانونی طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه قاچاق ارسال و از آن طریق با استفاده از این سیم کارت ها، گوشی‌های تلفن همراهی که به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور شده بودند را ثبت و رجیستری می‌کردند، متهمان با هر کدام از این سیم کارت ها، ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه در سامانه آن اپراتور تلفن همراه ثبت می‌کردند.

سرهنگ حیدری در ادامه گفت: در بازرسی از محل فعالیت متهم تعداد هزار و ۳۰۰ عدد سیمکارت، تعداد ۱۳۰ جلد شناسنامه و مدارک هویتی، ۶ دستگاه لب تاب و ۵ دستگاه کیس رایانه کشف شد.

فرمانده انتظامی مریوان تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به همدستی با ۲۷ نفر دیگر در ارتکاب این اقدام مجرمانه اعتراف کرد که کلیه اعضای این باند طی عملیات ضربتی در شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه، سروآباد و شهرستان بوکان از توابع استان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه برابر اعترافات متهمان حدود ۱۲ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه از طریق این طریق رجیستری شدند، اعضای این باند گوشی‌های تلفن همراه قاچاق را در سایر استان‌های کشور علی الخصوص شهر تهران به فروش رسانده که ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال بر آورد شده است.

متهمان پس از انجام تحقیقات با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات