رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدا دفاع مقدس و مدافع حرم فرمودند که همه حواسشان را جمع کنند ممکن است آمریکایی‌ها برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشند.
کد خبر: ۹۰۸۹۹۶۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر سمیرا دهقانی در یادداشتی تازه از خود به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم پرداخته است و بر حفظ وحدت و هوشیاری بیشتر تاکید نموده.

دعوت می‌شود تا خواننده این یادداشت باشید:

در تحلیل سخنان رهبری قطعاً کارشناسان داخلی و خارجی دیر یا زود به میدان خواهند آمد و تحلیل و تفسیر‌های خود برای رمزگشایی از کلام رهبری بیان خواهند کرد.

به بیانی ساده و روان اختصاراً به شرح تحلیل کلام رهبری پرداخته می‌شود تا چشم‌اندازی از رمزگشایی موضوع در بطن جامعه و افکار عمومی ایجاد گردد.

سرنخ حل معما

ترامپ بزرگ‌ترین پیروزی را در ریاست جمهوری خود، ساقط کردن انقلاب اسلامی می‌پندارد تا اینکه دوره بعدی ریاست جمهوری او تضمین گردد و برای رسیدن به این اتفاق بزرگ تاریخی وقت زیادی ندارد.

تحلیل فتنه‌های سال ۹۸ آمریکا

آمریکایی‌ها از اوایل انقلاب تا امروز انواع نقشه‌های براندازی را طراحی نمودند و موفق نشده‌اند و تیم جدید مدیریتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که به دور ازپراکنده‌کاری بر سه محور اصلی تمرکز نمایند.

سه محور برای تهاجم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران:

محیط بین‌الملل
حمایت‌های مردمی
قدرت نظامی بومی

هدف اول: محیط بین‌الملل

منزوی کردن ایران در محیط بین‌الملل یکی از نقشه‌های دشمن است که سالیان متمادی در دستورکار آمریکایی‌ها بود، ولی امروز با توجه به خوش‌رقصی‌های اروپایی‌ها، عربستان و توان اتحاد چند کشور عربی با خود، رویکرد‌های متفاوتی به خود گرفته است. عربستان برای آزمایش توان تهاجمی خود قبل از حمله به ایران می‌بایست به کشوری دیگر لشکرکشی می‌نمود و یمن بهترین انتخاب آن‌ها بود. اما با پیروزی جبهه مقاومت در مقابل داعش و همچنین مقاومت مردم یمن استراتژی‌های آنان سست گردیده است و بنابراین در محیط بین‌الملل آمریکا نیازمند تجدیدقوا و همراهی دیگر کشور‌ها علیه ایران است و به همین خاطر با رویکرد جدید محیط بین‌الملل را به سمت محور‌های جدید می‌خواهد سوق دهد.

تحریم بین‌المللی و سوق دادن ایران به پذیرش توافقات جدید بین‌المللی که مستقیماً طراحی آمریکایی‌هاست رویکرد جدید ترامپ برای تضعیف ایران است. سازمان اف‌ای تی اف و در آینده نه چندان دورسازمان‌ها و توافقنامه‌های دیگرازجمله ابزار‌های آن‌هاست، که ایران با پذیرش اف‌ای تی اف مجبور خواهد بود به آن‌ها نیز بپیوندد همه و همه تهاجم نامحسوس به ایران خواهد بود.

آمریکا نیازمند اطلاعات دقیق‌تر برای تحریم‌های هدفمندتر است و تنها در قبال سازمان‌های همچون اف‌ای تی اف و جریانات دیگری که به‌تدریج در ادبیات سیاسی ایران رایج می‌گردد می‌تواند تحریم‌ها را هدفمندتر نماید. با پذیرفتن یا نپذیرفتن پیوستن به سازمان اف‌ای تی اف، توافقنامه‌های جدیدی برای پذیرش آتی روی میز آمریکا قرار خواهد گرفت که پذیرفتن اف‌ای تی اف جدا از آثار مخرب آن، پذیرش دیگر خواسته‌های تحمیلی آمریکا را راحت‌تر خواهد کرد و قطعاً در سال ۹۸ ما شاهد تجویز توافقنامه‌های جدید خواهیم بود.

آمریکا در رویکرد جدید خود در محیط بین‌الملل، با استفاده ابزاری از کشور‌ها برای تهاجمات گسترده اقتصادی علیه ایران تلاش خواهد کرد.

گزینه تهاجم نظامی علیه ایران با شکست عربستان دریمن، شکست داعش در عراق و سوریه و مهم‌تر از آن شکست اسرائیل با حمله موشکی حزب‌الله حماس، که چهره ناتوان مترسک منطقه آشکار ساخت برای سال ۹۸ در دستور کار آمریکا و متحدانش نخواهد بود.

آمریکا در محیط بین‌الملل به دنبال قفل توانمندی‌های ایران است و بعد از آن تهاجم نظامی در دستور کار قرار خواهد داد که در سال ۹۸ قطعاً این اتفاق نخواهد افتاد و هشدار رهبری برای سال ۹۸ موضوع تهاجم نظامی در برنمی‌گیرد.

کسانی که با سوءاستفاده از سخنان رهبری، قطعاً جنگ هراسی برای سال ۹۸ علی‌الخصوص در فضا‌های مجازی تبلیغ خواهند کرد، ملت بدانند اینان پیش‌قراولان نقشه‌های شوم آمریکا هستند و این شایعه‌پراکنی‌ها، حقیقی و واقعی نیست.

هدف دوم: ملت ایران

هدف بعدی آمریکا فشار اقتصادی برملت ایران است که این موضوع از اوایل انقلاب تا به امروز ادامه داشته است، اما با توجه به شرایط داخلی امروز، تهاجم اقتصادی آمریکا علیه ایران آسان‌تر اتفاق می‌افتد چرا که در بخش اقتصادی، سازوکار‌های محکمی تعریف‌نشده است و برای مقابله، بستر‌های اقتصادی باید مورد بازبینی سریع قرار گیرد تا در قالب اقتصاد مقاومتی قابل‌تعریف باشند.

سازوکار‌های فعلی اگرتجدیدنظر نگردد در سال ۹۸ فشار معیشتی تشدید خواهد شد و فشار معیشتی ابزار تعریف‌شده دشمن، برای جدا کردن حمایت جامعه از بخش حاکمیتی کشور است و لشکر‌های نفوذی دشمن نیز به‌خوبی فعالیت‌های خود را عملیاتی می‌نمایند تا اقتصاد داخلی هرروزمتلاطم‌تر شود.

آنچه در سال ۹۷ در بخش اقتصادی مشاهده شد همان هیاهوی اولیه است برای آنکه در سال ۹۸ نقشه‌های اصلی آنان در بخش تهاجم اقتصادی تعریف گردد؛ بنابراین در سال ۹۸ برنامه‌های اصلی تهاجم اقتصادی آنان به‌خوبی مشاهده خواهد شد و اگر در رویه‌های فعلی تجدیدنظر ساختاری بدون فوت وقت صورت نپذیرد، منتظر آثار مخرب تهاجم اقتصادی در سال ۹۸ باید بود.

امروز مردم به برگشت به شرایط قبل، نوید داده می‌شود و این یعنی آنکه برای توسعه و پیشرفت برنامه‌های مدونی در دستور کار جدی نیست و خطر واقعی در تمسک به این‌گونه خط فکری‌هاست. مسئولان چه بخواهند چه نخواهند باید با رویکرد‌های مقابله خود را سازگار نمایند و هشدار رهبری شامل همه مسئولان هم می‌شود و مخاطب تنها ملت نیست.

هدف سوم: قدرت نظامی ایران

آنچه مسلم است با استناد به تحلیل محیط داخلی و بیرونی کشور، اگر تا به امروز آمریکا مستقیماً وارد تهاجم نظامی نشده است به دلیل قدرت نظامی ایران است نه قدرت دیپلماسی خارجی و توافقنامه‌هایی از قبیل: برجام.

آمریکا هنوز موفق نشده است تا قدرت نظامی ایران را کنترل و بعد به ایران مستقیماً یا نیابتی حمله نماید. برای تضعیف قدرت نظامی که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی بنیان نهاده شده است هیچ راهی برای آمریکا نمانده است مگر آنکه حول محور‌ها ذیل نقش‌های شوم خود را طراحی نماید.

تفرقه‌افکنی بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران
عدم‌حمایت مردمی از بخش نظامی
نفوذ اطلاعاتی به عمق اسرار نظامی ایران

در موضوع قفل دستاورد‌های نظامی کشور، نمونه‌ای از هیاهو‌های آنان در سال جاری بیان می‌شود تا هوشیاری عمومی برای مقابله با نقشه‌های اصلی آنان در سال ۹۸ بیشتر گردد:

سوءاستفاده از زلزله سرپل ذهاب و نسبت دادن آن به بخش موشکی و تست‌های نظامی سری سپاه پاسداران.
تفرقه بین ملت عراق و ایران در قضایای زائرین عراقی در مشهد و همچنین اربعین، برای تفرقه‌افکنی بین اتحاد دو ملت که همان محور مقاومت عراق با انقلاب اسلامی است.
طراحی هجمه‌های تبلیغی با استفاده از بلایای طبیعی همچون سیل و بارور کردن ابر‌ها توسط سپاه پاسداران را بهانه کردن.
تشکیل هسته‌های تروریستی در داخل برای القای ناکارآمدی توان امنیتی.
ایجاد اغتشاشات داخلی هرچند کوچک برای مقابله‌به‌مثل نیرو‌های امنیتی و انتظامی و سوءاستفاده ابزاری از آن.
ترویج بی‌بندوباری ازجمله کشف حجاب و محکوم نمودن اقدامات انتظامی در جهت مقابله با آن.
تشکیل هسته‌های داخلی جاسوسی نظامی که نمونه‌ای از آن در حوزه محیط‌زیست افشا شد.
طراحی انواع هجمه‌های مختلف علیه مدافعان حرم
اصرار به پیوستن کشور به سازمان اف‌ای تی اف که بخشی از آثار ویرانگر آن قفل دستاورد‌های نظامی وزارت دفاع، سپاه پاسداران و سپاه قدس به بهانه عدم تأمین مالی تروریست است.

در سال ۹۸ قطعاًطراحی‌های جدید آنان برای تضعیف حوزه نظامی کلید خواهد خورد چراکه به خوبی می‌دانند رویارویی با توان فعلی نظامی ایران امکان‌پذیر نیست و قبل از تهاجم باید پروژه‌های تضعیف سازی بخش نظامی ایران عملیاتی نمایند.

نفوذ اطلاعاتی آنان در بخش نظامی رویکرد‌های جدیدی در سال ۹۸ به خود خواهد گرفت و قطعاً آمادگی کامل بخش امنیتی برای برخورد سریع و پیشگیرانه کاملاً احساس می‌گردد. لزوم پالایش بهینه‌تر مدیران بالادستی در بخش‌های مختلف نظامی و غیرنظامی برای مقابله علیه نفوذ اطلاعاتی در سال ۹۸ نیاز روز کشور خواهد بود

جمع‌بندی

تکرار ریاست جمهوری ترامپ در دوره بعد با توجه به اوضاع کنونی آمریکا بسیار مبهم است و بنابراین ترامپ برای توجیه عملکرد معیوب خود، انزوای کامل یا سقوط ایران را برد تاریخی خود و تاریخ آمریکا می‌پندارد و حتی اگر منافع ملی آمریکا در بسیاری از حوزه‌ها به خطر بیفتد از این هدف صرف‌نظر نخواهد کرد.

ایران برگ برنده ترامپ در انتخابات آتی آمریکا خواهد بود چرا که ترامپ، اقتصاد بدهکار آمریکا را نخواهد توانست احیا نماید و درصدد فرافکنی برای توجیه عملکرد خود در افکار عمومی آمریکاست و هشدار رهبر معظم انقلاب نیز با اشراف کامل بر این خط فکری ارائه گردیده است.

راه مقابله با نقشه‌های شوم آمریکا تنها تدافعی نیست و با استفاده از ظرفیت‌های خاک گرفته‌شده داخلی، می‌شود در یک‌فاصله زمانی دو الی سه‌ساله، ایران برای مقابله با آمریکا از استراتژِی تدافعی بیرون بیاید و تهاجمی عمل نماید، همچنان که در بخش نظامی امروز، ایران تهدیدکننده منافع آمریکاست.

القاء ترس از ابهت خیالی آمریکا، توسط حلقه‌های داخلی خودفروخته و وصل شده به استکبار تشدیدگر خواهد شد تا ملت را به تصمیمات شتاب‌زده و احساسی در راستای اهداف آمریکا سوق داده شود و بنابراین هشدار رهبری برای باور نکردن این ابهت خیالی است و سرنخ رهبری برای مقابله همان "إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً" می‌باشد که چشم‌انداز اصلی حرکت به سمت خودباوری‌ها خواهد بود.

برای مقابله فرمول‌های تخلف‌ناپذیر، در افکار عمومی باید آن چنان نشر داده شود‌که با پوست و گوشت احساس گردد تا فتنه‌های آمریکا بی اثر و بالندگی ملی به اوج خود برسد. برخی از این فرمول‌هاعبارت‌اند از:

اگر توان بازدارنده نظامی نباشد، تهاجم نظامی حتمی خواهد بود.
اگر ظرفیت‌های اقتصادی داخلی احیا نگردد، محیط بین‌الملل به معیشت مردم تکریم نخواهند کرد.
دیپلماسی خارجی، بدون دارا بودن قدرت نظامی، قدرت علمی و قدرت اقتصادی، قهرمان نخواهد ساخت.
قدرت سیاسی در قدرت حمایتی مردم حیات می‌یابد و عدم توجه به انتظارات مردم، قدرت سیاسی را ابتر خواهد کرد.
نگاه به بیرون فقط برای ایجاد فرافکنی در جهت رهایی از افشای ناکارآمدی‌هاست.
آثار جنگ هراسی به‌مراتب فراتر از آثارجنگ واقعی است.
مقاومت اولین و آخرین راه برای مقابله با استکبارتجهیزشده امروزی است.
استکبار ترحم نخواهد کرد و اگر فرصت دست‌یابی به آن داده شود گردن منافع ملت‌ها را خواهد زد.
اجنبی فقط انگلیس و آمریکا نیست، هرآن کس که به آنان نیز تعظیم کند، اجنبی است. برای مقابله با اجنبی بزرگ بین‌الملل، باید قبل از هرچیزاجنبی‌های خرد و بزرگ داخلی را از کشور بیرون ریخت.
هیچ ملتی پایدار نشد، مگر فکر و ذهن آن ملت، دشمن‌شناسشد.
هیچ ستون مقاومتی نشکست مگر آنکه نفاق در پشت جبهه‌هایش فرصت رشد یافت.

سوره مبارکه رعد/ آیه ۱۱:

"إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ"

و خداوند سرنوشت هیچ قومى (و ملّتى) راتغییر نمى دهد مگر آنکه آنان آنچه را در (وجود) خودشان است تغییر دهند؛ و هنگامى که خدا براى قومى (به خاطر اعمالشان) بدى (و عذاب) بخواهد، هیچ چیز مانع آن نخواهد شد؛ و جز خدا، (نجات دهنده و) سرپرستى نخواهند داشت.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات