نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در آئین نمادین زنگ پژوهش که در دبیرستان شهیده رزاق طلب سنندج نواخته شد، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه پرورش نیروی خلاق و پژوهشگر است و قبولی در کنکور و دکتر و مهندس شدن نمی‌تواند نیاز جامعه امروز را برطرف کند.
کد خبر: ۹۰۸۹۹۷۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین فیروزی با اشاره به اینکه جامعه نیازمند مهندسانی است که بتوانند در حیطه فعالیتشان به خلق یک ثروت ملی برسند، افزود: مهندسان باید بتواند یک مساله را در عرصه فعالیت خود به گونه‌ای حل کند که حاصل آن خلق یک ثروت ملی و ثروت آفرینی ملی باشد.

وی پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی را شعار هفته پژوهش سال جاری عنوان کرد و با اشاره به اهمیت پژوهش اظهار داشت: به منظور جلب توجه بخش‌های مختلف جامعه، به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی در هفته پژوهش در سطح کشور و دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود که مراسم امروز نیز در همین راستا است.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) با مضمون یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت مهمتر است، جایگاه پژوهش در دین مبین اسلام را با اهمیت دانست و گفت: امروز از این تریبون این مهم تبیین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان خطاب به معلمان با بیان اینکه نقش شما در ساختن فردای جامعه ویژه است، تصریح کرد: کار شما در مدارس تربیت محققان جوان و آینده ساز کشور است.

وی عنوان کرد: پژوهشگری که یک مساله را حل می‌کند این فرد در محیط جغرافیایی محدود نمی‌شود بلکه این فرد سرمایه بشریت است که انسان‌ها از دانش و پژوهش وی استفاده می‌کنند.

فیروزی افزود: وقتی دانش آموز با سعی و تلاش یک مساله را حل می‌کند لذت بسیار زیادی دارد و با جستجوگری روح آدمی مشعوف و شاد می‌شود و حل مساله موجب خودشکوفایی شده و باعث می‌شود که دانش‌آموز در جامعه کار‌های بزرگ انجام داده و در سطح ملی نقش آفرین باشد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه در آموزش و پرورش مهم است، تربیت پژوهشگران و فناوران است و باید از کتاب‌های درسی برای تربیت، تدبر و تفکر استفاده شود و امروز جامعه ما به تلاش شما معلمان نیاز دارد.

فیروزی دانش آموزان را از از مخاطبان هفته پژوهش برشمرد و گفت: در فرآیند تعلیم و تربیت، تنها حفظ کتاب ملاک نیست بلکه باید از دوره ابتدایی دانش‌آموزان پژوهشگر تربیت شوند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه انتظار از آموزش وپرورش این است آموزش به روش کاوشگری و پژوهشگری باشد، گفت: وقتی دانش‌آموز از مدرسه پژوهشگر تربیت شود در دانشگاه نیز بر همین اساس حرکت می‌کند و آینده جامعه مرهون تلاش و زحمات شما دانش‌آموزان است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: از سال ۷۹ هر ساله هفته چهارم آذر ماه (۲۴ تا ۲۸) به نام هفته پژوهش و روز ۲۵ آذر به نام روز ملی پژوهش نامگذاری و ویژه برنامه‌هایی در سطح کشور برگزار می‌شود.

طالب محمدی چالش اصلی آموزش و پرورش را دوری دانش‌آموزان و معلمان از امر پژوهش دانست و با بیان اینکه پژوهش اقدامی روشمند و پرسش محور است، اعلام کرد: پژوهش امری فطری است و انسان به صورت ذاتی کنجکاو و پژوهشگر آفریده شده است.

وی خطاب به دانش‌آموزان با بیان اینکه امروز به صورت نمادین زنگ پژوهش در مدارس نواخته می‌شود، تصریح کرد: یکی از سرمایه‌های نمادین مربوط به افتخارات و قدردانی از مجموعه آداب است و این هفته فرصت مغتنمی است که از دانش‌آموزان، معلمان پژوهشگر و کارشناسانی که کار علمی و پژوهشی انجام می‌دهند، تجلیل شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی استان در پایان سخنان خود به اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش و تاکید آموزه‌های دینی در این خصوص گفت: یکی از توصیه‌ها موکد قرآن کریم به انسان‌ها تحقیق، تتبع و جستجوگری است.

گفتنی است، ۲۴ تا ۲۸ آذرماه به نام هفته پژوهش نام گذاری می‌شود و به همین مناسبت ویژه برنامه‌های در سطح واحد‌های اداری و آموزشی استان برگزار می‌شود که نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس، برپایی نمایشگاه استانی و نمایشگاه آثار و دست ساخته‌های دانش‌آموزان در مدارس و تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات