کاروان تخصصی سلامت در دهستان فاریاب هزار و ۴۰۰ بیمار روستایی را به صورت رایگان ویزیت کردند.
کد خبر: ۹۰۸۹۹۸۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، هلال احمر در راستای امدادرسانی به مناطق محروم هرمزگان اقدام به اعزام تیم های پزشکی جهت ارائه خدمات رایگان پزشکی کرد. تیمی از پزشکان متخصص هرمزگان با حضور در روستای فاریاب اقدام به ویزیت بیماران کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان، گفت: طرح  درمانی ویزیت رایگان با دو هدف عمده انجام می شود هدف اول تمرین تیمهای داوطلب است و هدف دوم انتخاب مناطقی که به امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی دسترسی کمتری دارند به عبارت واضح تر مناطقی را برای اجرای تمرینات درنظر می گیریم که کمتر برخوردار هستند تا بتوانیم خدمات سلامت را به آنان ارائه کنیم.

علی اعمی برنطین، افزود: تیم کاملی از تخصص ها که همگی داوطلبان فعال هلال احمر هستند در این سفرها حضور دارند. این مانورها برای حفظ آمادگی و انجام تمرینات برای حضور موثر در مواقع بحران ها و حوادث است.

اعمی برنطین، در حاشیه بازدید از طرح ویزیت رایگان اظهارداشت: طرح ویزیت رایگان با دوهدفی که اعلام شد در سراسر استان و به طور اخص در مناطق کمتر برخوردار اجرا شده و تا پایان سال هم تکرار خواهد شد.

فریده علی یاری معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر هرمزگان،  با بیان اینکه بیش از ۸هزار نفر در استان پرونده داوطلبی دارند گفت: از ۱۴آذر (۵دسامبر)که به عنوان روز جهانی داوطلبان نامگذاری شده برنامه های متنوعی برگزار شد که از آن جمله می توان به اهدای خون، تجلیل از داوطلبان، برنامه ویزیت رایگان مناطق روستایی و حاشیه نشین، برنامه محرومیت زدایی با توزیع بسته های مواد غذایی، البسه و لوازم التحریر برای نیازمندان اشاره داشت.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر هرمزگان، افزود: در اجرای این برنامه دانشگاه علوم پزشکی، صداو سیما، خبرگزاری ها و نشریات، آموزش و پرورش شهرستان رودان، انجمن دندانپزشکی ایران شاخه هرمزگان، دهیاری و شوراهای اسلامی روستاهای تابعه دهستان فاریاب همکاری داشتند.

علیاری با اشاره به برگزاری برنامه ویزیت رایگان بیماران نیازمند، گفت: جامعه هدف ما بیماران نیازمند روستایی و سالمندان بی بضاعت هستند. البته از ابتدای امسال تاکنون ۳۱برنامه مشابه برگزار شده و چند برنامه دیگر نیز تا پایان سال ادامه خواهد داشت.با اجرای این طرح ۱۴۰۰نفر از اهالی روستاهای فاریاب، بلاکستون، کریداز، تلمبه اسدشاکری، صحرا رود و روستاهای همجوار تحت ویزیت رایگان قرار گرفتند.  در اجرای این طرح ۶۰نفر از داوطلبان هلال احمر مشارکت دارند

علی یاری، گفت: در این طرح ۹۰میلیون ریال دارو و تجهیزات پزشکی از سوی هلال احمر در اختیار بیماران قرار گرفت.

دکتر ناصر کمالی رئیس انجمن دندانپزشکی ایران شاخه هرمزگان،  گفت: این وظیفه انسانی و اخلاقی است که در مسیر کمک به همنوعان حرکت کنیم.

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران شاخه هرمزگان، افزود: در بخش دندانپزشکی ،دانشگاه علوم پزشکی استان ۲دستگاه یونیت سیار را برای اجرای این طرح در اختیار همکاران گذاشته است و ۶نفر از دندانپزشکان در این سفر، کاراوان تخصصی سلامت را همراهی کرده و خدمات دندانپزشکی را به مردم خوب روستاهای تابعه دهستان فاریاب ارائه می دهند.

ناصر کمالی با قدردانی از همکاری هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، رسانه های جمعی، آموزش و پرورش و معتمدین محلی افزود: تاکنون از ابتدای سال این طرح در مناطق مختلف استان اجرایی شده و قطعا ادامه هم دارد.

دکتر منوچهر کمالی عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر بندرعباس ، گفت: ۱۳پزشک متخصص، ۱۲پزشک عمومی، ۶دندانپزشک، ۳ماما، یک پرستار و جمعی از داوطلبان هلال احمر خدمات لازم را به هموطنان ارائه می دهند.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی هرمزگان، افزود: طبیعتا حضور همکاران در روز تعطیل با هدف خدمت به مردم بسیار ارزشمند است که جا دارد از آنان قدردانی کنم.

کمالی، درپایان اظهارداشت: همکاران حاضر در طرح ویزیت رایگان اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان هستند که با همراهی دستگاههای دیگر خدمات لازم را به بیماران نیازمند ارائه می کنند .

ارسال نظرات