خبرهای داغ:
عباسی گفت: اگر امروز می بینیم که جنگ اقتصادی و تحریم ها از هر زمان دیگر بیشتر شده به این علت است که قدرت ها امروز از هر زمان دیگری بیشتر احساس ترس می کنند و از هر حربه ای برای حفظ هژمونی قدرت خود استفاده می نمایند.
کد خبر: ۹۰۹۰۰۰۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

جعفر عباسی مسوول بسیج مهندسین صنعت استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون مسائل اقتصادی روز کشور و چرایی رخ دادن جنگ اقتصادی عله ایران اسلامی  اظهار کرد: ابر قدرت ها برای حفظ موجودیت خود و برای اینکه بتوانند برتری خود را نسبت به سایرین حفظ کنند از روش های مختلفی استفاده می نمایند.
وی ادامه داد: از مهمترین این روش ها عقب نگه داشتن کشور های در حال توسعه به خصوص کشور هایی که دانش در آنها روز به روز شکوفا تر می شود، است.
این مسوول تبیین کرد: این دولت ها تصور می کنند اجازه رشد سایرین(به خصوص جهان سومی ها) در دست آنان است لذا از طرق مختلفی مانند ایجاد جدال های سیاسی، جنگ های نظامی و جنگ اقتصادی در این کشور ها تلاش در عقب نگه داشتن آنان دارند، این حس در دولت آمریکا به مراتب بیشتر از سایرین است.
عباسی اذعان کرد: از طرفی آمریکا با اهرم های فشار مختلف از جمله سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان به هر کشوری که با عقایدشان همخوانی نداشته باشد فشار وارد می کند.
وی خاطر نشان کرد: اگر امروز می بینیم که جنگ اقتصادی و تحریم ها از هر زمان دیگر بیشتر شده به این علت است که قدرت ها امروز از هر زمان دیگری بیشتر احساس ترس می کنند و از هر حربه ای برای حفظ هژمونی خود استفاده می نمایند.
عباسی در بخش دیگری از این گفتگو علل آسیب پذیری اقتصاد کشور را مورد بررسی قرار داد و گفت: کشور ما از جمله کشور هایی است که دارای ذخایر و منابع طبیعی سرشار می باشد.
این مسوول خاطر نشان کرد: ما مواد اولیه را با قیمت پایین صادر می کنیم سپس همان مواد را زمانی که در صنایع مختلف تغییر یافتند، برای تولید با هزینه های چند برابری وارد می کنیم.
عباسی تاکید کرد: باید از خام فروشی جلوگیری کنیم، متاسفانه مسوولین برنامه بلندمدتی برای تبدیل ذخایر ندارند و پالایش منابع طبیعی اتفاق نمی افتد.
وی یادآور شد: تحریم های اقتصادی از ابتدای انقلاب علیه ما اعمال شده است و تحریم های اخیر بزرگتر و یا بیشتر از گذشته نیست، لذا نباید مشکلات اقتصادی اخیر را تنها از چشم تحریم ها دید.
این مسوول با یادآوری این نکته که در آموزه های اعتقادی و دینی ما بارها تاکید شده است بر دشمنان خود سخت بگیرید و همه توان خود را برای قدرتمند شدن به کار بردید، عنوان کرد: اعتقاد ما و آرمانهای ما بر نمی تابد که در برابر دشمنمان کوتاه بیاییم و یا خواسته آنها را عملی کنیم. متاسفانه برخی مدیران و مسوولین ما دچار وادادگی در برابر غرب هستند، این قشر گمان می کنند که اگر همه خواسته های استکباری دول غربی را براورده کنند در کشور گشایشی روی می دهد حال آنکه با تجربه برجام و تاکید رهبر معظم انقلاب دریافتیم آنان هرگز به قول خود عمل نمی کنند.
عباسی توضیح داد: باید بپذیریم تنها راه برون رفت از بحران روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است، البته تا زمانی که دولت با عمل به این رویه روی نیاورد، اقتصاد مقاومتی عملی نخواهد شد.
مسوول بسیج مهندسین صنعت استان قزوین در پایان گفت: روی دیگر سکه این ماجرا فرهنگ پایین کار، نوع مدیریت ضعیف، قواعد و قانون های نابسامان تولید و صادرات است که تولیدکنندگان را سر در گم می کند.
1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها