فرماندار مراغه در جلسه بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری در معادن این شهرستان، گفت: خانه معدن مراغه به منظور رفع مشکلات و موانع این بخش با همکاری خانه معدن آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۰۹۰۰۴۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید شکری افزود: معادن آهک و زغال سنگ موجود در شهرستان ظرفیت های مساعدی برای تولید و سرمایه گذاری دارند که با همکاری دستگاه ها مشکلات موجود در زمینه سرمایه گذاری رفع و برای سرمایه گذاری آماده می شوند.
وی اضافه کرد: با ایجاد خانه معدن و حضور کارشناسان و فعالان این بخش، راهکارهای علمی و عملی برای رفع مشکلات ارایه و تصمیات لازم در اسرع وقت اتخاذ خواهد شد.
شکری با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاری در بخش معدن از رویکردهای دولت تدبیر و امید است گفت: ایجاد و راه اندازی مرکز حمایت از سرمایه گذاری این شهرستان فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در بخش معدن منطقه خواهد بود.
وی افزود: حضور کارشناسان و متخصصان فعال در زمینه معدن در کمیته صنعت و معدن این مرکز، موجب شناخت کافی از مشکلات این حوزه خواهد بود.
وی همچنین بر پیش بینی میزان آلایندگی و بهره گیری از فناوری های نوین برای پیشگیری از بروز آلودگی های زیست محیطی از سوی فعالان و تولید کنندگان بخش معدن تاکید کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به بخش معدن گفت: حضور و همگرایی فعالان و کارشناسان بخش معدن می تواند زمینه ساز توسعه این بخش شود.
ایوب خیراللهی افزود: هم اکنون از مجموع 44 معدن موجود در این شهرستان، 27 معدن مشغول فعالیت های استخراج و تولید هستند.

ارسال نظرات