خبرهای داغ:
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر:
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر نبود مشارکت مردمی و حضور فعال خیرین مهم ترین خلاء و دغدغه مبارزه با اعتیاد در کشور است.
کد خبر: ۹۰۹۰۰۴۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرجندی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و تعامل سازنده و نزدیک با رسانه های گروهی به ویژه خبرگزاری ها هستیم تا ضمن اطلاع رسانی دقیق و مستمر درباره فعالیت های ستادهای مبارزه به مواد مخدر استان ها، بسترهای لازم و کافی برای ورود بخش خصوصی، خیرین و نخبگان برای کمک به خانواده های معتادان فراهم شود.
وی، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را رویکرد اصلی و مهم دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان و اضافه کرد: بر همین مبنا و طبق برنامه ششم توسعه کشور، قرار است 25 درصد مدیریت مصرف در دست بخش خصوصی و تشکل های مردمی باشد که تلاش داریم تا پایان این برنامه هدف مزبور را محقق کنیم.
بیرجندی از تحقق 70 درصدی مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور توسط کمیته های مختلف که توسط تشکل های مردمی اداره می شوند، خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 2 هزار و 411 سمن (سازمان های مردم نهاد) در سطح کشور با دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری دارند که 50 درصد این تشکل ها در حوزه پیشگیری و انجام مداخلات پیشگیرانه فعالیت دارند.
وی هدف نهایی دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر را توانمندسازی، ظرفیت افزایی و ایجاد فرصت های مختلف و متنوع برای کاهش تقاضا برای مواد مخدر بیان کرد و ادامه داد: بر همین اساس در دو سال گذشته 167 هزار نفر-ساعت دوره های گوناگون تخصصی در سطح استانی، منطقه ای و سراسری برگزار شده است که نتیجه آن تصویب تعداد یکهزار و 300 طرح اجتماعی بود که هم اکنون در محلات، مدارس، محیط های کارگری و خانواده ها اجرا می شود.
بیرجندی، جذب منابع داوطلبانه اجتماعی را از دیگر رویکردهای دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام و اضافه کرد: در این ارتباط در دو سال اخیر بیش از 2 هزار خیر اجتماعی اعم از هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان فرهنگی برای مساعدت های مالی و کالایی وارد عرصه شده اند.
وی انتخاب و شناسایی تعداد 600 «سمن» سطح یک را از اقدامات مهم دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد که طی آن قرار است از سال آینده قابلیت ها و ظرفیت های آنها مورد بهره برداری قرار بگیرد.
بیرجندی یادآور شد: اعتباری معادل 40 میلیارد ریال برای اجرای یکهزار عنوان طرح از سوی ثمن های همکار با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور جذب شده است.
وی تلاش برای اشتغال معتادان بهبود یافته را از دیگر فعالیت های دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و افزود: تا پایان سال گذشته تعداد هفت هزار فرصت شغلی با همکاری دستگاه های اجرایی و سمن ها ایجاد شد و در شش ماهه نخست امسال نیز این رقم معادل 600 شغل بوده است.

ارسال نظرات