نماینده کارگران در شورای عالی کار مطرح کرد

نقض سه‌جانبه گرایی از سوی وزیر کار/نشست شورای عالی کار باید برگزار شود

نماینده کارگران با انتقاد از بی‌توجهی وزیر کار به سه‌جانبه‌گرایی در حل مشکلاتی که برای معیشت کارگران گفت: درخواست ما از وزیر کار این است که هرچه سریعتر به این شرایط پایان بدهد .
کد خبر: ۹۰۹۰۰۷۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
 

به گزارش خبرگزاریی بسیج، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار  با اشاره به تاخیر در برگزاری نشست شورای عالی کار برای بازنگری در دستمزد سال ۹۷ کارگران گفت: با توجه به درخواستی که برای برگزاری نشست فوق العاده شورای عالی کار به آقای شریعتمداری داده بودیم، نه تنها این جلسه برگزار نشد بلکه الان موعد برگزاری جلسه عادی شورای عالی کار است.
وی ادامه داد متاسفانه آقای شریعتمداری هم ظاهراً به سه جانبه گرایی اعتقاد ندارند و برگزاری جلسه شورای عالی کار را به تأخیر می‌اندازد.
خدایی درباره اخباری که درباره سبد حمایتی برای کارگران منتشر می‌شود نیز گفت: اولا که کارگران سبد کالایی دریافت نکرده‌اند، ثانیاً آنچه کارگران می خواهند سبد کالا نیست بلکه ما درخواست افزایش دستمزد کارگران را مطرح کرده بودیم.
نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: متاسفانه دولت نه جسارت مخالفت با برگزاری جلسه شورای عالی کار و مخالفت صریح با افزایش دستمزد را دارد و نه اینکه جلسه شورای عالی کار را برگزار می‌کند؛ این اقدام آقای شریعتمداری به نحوی نقض سه جانبه گرایی است.
نماینده کارگران تاکید کرد: درخواست ما از وزیر کار این است که هرچه سریعتر به این شرایط پایان بدهد و با تمکین به قانون، جلسه شورای عالی کار را در موعد مقرر برگزار کند.
خدایی گفت: از زمانی که آقای ربیعی از وزارتخانه، عملا در حوزه سه جانبه گرایی به شدت دچار افت شدیم؛ مشکلات پی در پی همچنان پیش می‌آید اما آقایان اعتقادی به اینکه با مشارکت گروه های اجتماعی برای مشکلات پیش آمده تصمیم‌گیری کنند، ندارند و از سوی دیگر خود نیز توانایی حل مشکل را نیز ندارند.
وی با اشاره به ماده ۱۶۷ و ۱۶۸ قانون کار که برگزاری ماهانه نشست شورای عالی کار را الزامی می‌کند و صراحت دارد که در صورت درخواست سه نفر از اعضای شورای عالی کار نشست فوق العاده باید برگزار شود، گفت: عملاً نه جلسه عادی شورای عالی کار برگزار شده و نه اهمیتی به درخواست نشست فوق العاده داده شده است که این موضوع مورد اعتراض نمایندگان کارگری و کارگران است
وی گفت: در حالی که روند افزایش قیمت اقلام ضروری خانوار همچنان صعودی و سبد معیشت کارگران روز به روز در حال افت است و شرایط بدی را میگذرانیم، متأسفانه شاهد بی توجهی وزیر کار به برگزاری نشست شورای عالی کار و چاره‌اندیشی در این زمینه هستیم. 

ارسال نظرات