نماینده، ولی فقیه در لرستان:

لزوم انجام فعالیت‌های پژوهشی در زمینه زکات

نماینده، ولی فقیه در لرستان بر ایجاد فعالیت پژوهشی و معرفتی در زمینه زکات تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۹۰۱۱۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در شورای زکات لرستان ضمن تبریک پیشاپیش میلاد امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امسال استان از نظر جمع‌آوری زکات جهش بسیار خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه زکات در اسلام بر کسی مخفی نیست،این فریضه الهی دومین واجب مورد تأکید اسلام  است و هم‌چنان که نماز معیار قبولی اعمال بوده، در مورد زکات نیز این‌چنین است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در اسلام برخورد حکومتی در مورد زکات وجود دارد، افزود: جایگاه زکات در نظام اسلامی نیز مهم بوده، به‌نحوی‌که یکی از وظایف نظام تلاش در جهت تحقق زکات بیان شده است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: از فعالیت کمیته‌های چهارگانه تقدیر و انتظار داریم همچنان آن را با قوت ادامه داده تا در جلسات آینده با دست پر شرکت کنیم.

وی بر ایجاد فعالیت پژوهشی و معرفتی در زمینه زکات تأکید کرد و گفت: نرم‌افزاری در این خصوص تهیه شود، همچنین می‌توان چند کلیپ یک‌دقیقه‌ای را به جهت تبلیغ امر زکات در فضای مجازی منتشر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: اگر در تمامی جهات تلاش کنیم می‌توانیم برای دیگران الگو شویم، ضمن اینکه فصل زمستان فرصتی خوبی برای  آموزش شوراهای اسلامی و دهیاران در راستای ترویج فرهنگ زکات و احکام آن است.

 آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر شفافیت در زمینه مصرف زکات تصریح کرد: شفافیت در امور مالی جلوی فساد، دروغ و فریب را می‌گیرد، متاسفانه آمارهای بالا یکی از مشکلات جامعه امروز است که بایستی بر اصلاح این موضوع اقدام کرد.

وی ادامه داد: شایسته است هر روستایی که زکات پرداخت می‌کند تخصیص اعتبار آن روستا به جهت تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خصوص مفروش کردن نمازخانه‌ها نیز افزود: کمیته توزیع برای تأمین فرش نمازخانه‌ها نیز ضمن کم‌نکردن سهم فقرا می‌تواند مبالغی را برای این موضوع نیز در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات