گفت:‌ مطالبات مردم از مسئولین در نمازجمعه باید شفاف بوده و بدون اغماض صورت گیردگاهی ما شاهد هستیم امامان جمعه و سخنرانان پیش از خطبه مطالبه‌گری را به صورت صریح انجام نمی‌دهند .
کد خبر: ۹۰۹۰۱۴۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ مطالبات مردم از مسئولین در نمازجمعه باید شفاف بوده و بدون اغماض صورت گیرد البته گاهی ما شاهد هستیم امامان جمعه و سخنرانان پیش از خطبه مطالبه‌گری را به صورت صریح، شفاف و غیرمستقیم انجام نمی‌دهند در حالیکه به هیچ وجه این موضوع نمی‌تواند منجر به پاسخگویی مسئولین شود.

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات حسن رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه تهران و لزوم مطالبه‌گری مردم از مسئولین از این تریبون گفت: بخشی از این مطالبه‌گری مردم از مسئولین باید از طریق تریبون‌های نماز جمعه صورت گیرد ولی نباید فقط به این امر بسنده کرد.

وی افزود: این مطالبات باید بسیار شفاف بوده و بدون اغماض صورت گیرد و حتی گاهی ما شاهد هستیم که امامان جمعه و سخنرانان پیش از خطبه این مطالبه‌گری را به صورت صریح، شفاف و غیرمستقیم انجام نمی‌دهند در حالیکه به هیچ وجه این موضوع نمی‌تواند منجر به پاسخگویی مسئولین شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر مطالبه‌گری به صورت شفاف انجام شود در آن صورت مسئولین مجبور خواهند شد به صورت صریح و سریع نسبت به این امر واکنش نشان داده و پاسخگو باشند. ولی اگر این امر شفاف، صریح و مستقیم نباشد به طبع مسئولین هم این حرف‌ها را از این گوش گرفته و از آن گوش درمی‌کنند.

زاهدی خاطرنشان کرد: همه تریبون نماز جمعه نباید معطوف به پاسخگویی مسئولین به مردم باشد. ضمن اینکه دعوت به تقوا و مسائل و مباحث روز داخلی و خارجی بسیار مهم است. البته قطعاً مطالبه‌گری مردم از مسئولین بخشی از مباحث نماز جمعه محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقش دستگاه‌ها در این خصوص بیان مباحث و مشکلات روز جامعه، امر به معروف و نهی از منکر هم بخش دیگری از موضوعاتی است که باید در نماز جمعه مطرح شود البته مطالبه‌گری هم در این زمره می‌گنجد.

ارسال نظرات