رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اظهار نظر برخی افراد مبنی بر پایان یافتن دوره سربازی گفت: این‌گونه اظهارات یا به دلیل جهل آن‌هاست و یا اینکه عمدا می‌خواهند نیرو‌های مسلح را تضعیف کنند.
کد خبر: ۹۰۹۰۲۴۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار «موسی کمالی» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح روز شنبه 24 آذر ماه در مراسم جشنواره جوان سرباز که در سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به اینکه سرباز مدافع حریم امنیت کشور است، اظهار داشت: این روزها در فضای رسانه‌ای کشور بعضاً با غلو‌هایی که می‌شود، نقش سربازان را در دفاع و امنیت کشور انکار می‌کنند به‌گونه‌ای که عنوان می‌شود «سربازی اتلاف وقت و عمر است»؛ البته بعضی‌ها هم مدعی هستند که «سربازی در شرایط امروز جوابگو نیست و در جنگ‌های آینده، سرباز جایگاهی ندارد».

وی افزود: امنیت یکی از موضوعاتی است که همه پیش‌نیاز‌ها را تامین می‌کند؛ به عبارتی وقتی امنیت نباشد، هیچ رشد و توسعه‌ای و نیز آزادی هم وجود نخواهد داشت؛ بنابر این در سایه امنیت است که به پیشرفت دست می‌یابیم.

سردار کمالی با اشاره به اینکه کسی امنیت را هدیه نمی‌دهد؛ بلکه با پشتکار و ایثار ملت بوجود می‌آید، ادامه داد: برقراری امنیت در کشورمان به نیرو‌های مسلح واگذار شده است، به همین خاطر آن‌ها شبانه روز تلاش می‌کنند تا امنیت را در کشور برقرار کنند.

وی با ارائه آماری درباره نقش سربازان در دفاع از امنیت کشور، عنوان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس از ۲۲۰ هزار شهیدی که تقدیم انقلاب شد، ۶۰ هزار نفر آن‌ها از سرباز بودند؛ علاوه بر این در دوران دفاع مقدس از ۵۰۰ هزار نفری که جانباز شدند، بالغ بر۱۵۰ هزار نفر آن‌ها سرباز بودند؛ با این حال اکنون می‌توان ادعا کرد تعداد سربازانی که در آن زمان غیبت داشتند به نسبت سربازانی که اکنون غیبت دارند، کمتر است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی حدود ۵۰ درصد نیرو‌های مسلح را سربازان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند «اکنون دوره سربازی به اتمام رسیده است»، یا به واسطه جهل آن‌هاست و یا اینکه عمدا می‌خواهند نیرو‌های مسلح را تضعیف کنند.

سردار کمالی در ادامه با بیان اینکه سربازان بازوان پرتوان نیرو‌های مسلح هستند و نقش غیرقابل انکاری دارند، اضافه کرد: در سال‌های اخیر به واسطه معافیت‌ها و کسر خدمت‌هایی که اعمال می‌شود، متوسط میزان خدمت سربازان در سپاه ۱۶ ماه و نیم بوده است.

وی در ادامه گفت: برای بهبود شرایط سربازی، فرماندهان را موظف کردیم که از سربازان خوش‌فکر به‌عنوان مشاور خودشان استفاده کنند؛ چون باید کاری کنیم تا توانمندسازی سربازان به‌خوبی انجام شود؛ همچنین دوره اوقات فراغت سربازان نیز باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که هیچ‌کس از سربازی به‌عنوان دوره اتلاف وقت نام نبَرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: سال گذشته ۱۰۷ هزار نفر از سربازانی که وارد نیرو‌های مسلح شدند، افراد تحصیل‌کرده بودند؛ البته از این تعداد هفت هزار نفر تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا داشتند.

ارسال نظرات